MAHATMA GANDHI (G TALDEA)
Taldekideen izenak:
Unai Jorge, Aridane Elgezua, Alexander Santos eta Marina Lizarralde.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
06/02/2017
SOLIDARITATE ASTEA
LEHEN EGUNA
Egun honetako gaia --> Berdintasuna
Egun honetako gaia --> Berdintasuna
Gaurko eguna gogotsu eta langile hasteko, otoitzean "Mundua dugu etxea"-ren bideoclip-a ikusi dugu. Bideoaren eszena esanguratsu bat, furgoneta matxuratu egin zela, eta hor zeuden pertsona guztiok bultzatu egin zuten, berriro konpondu eta ibili izan arte izan zen. Guk, eguna ideia nagusi horrekin hasi genuen. Pixka bat alfertuta eta nekatuta ikusi zigutenez, jolas bat egin genuen, konfiantza eta giro hona sustatzeko.
Solidaritate
asteko proiektuari hasiera emateko, lehenik eta behin Arrupe aretora
jaitsi gara eta proiektua prestatu duten irakasleek lanaren helburuak
azaldu dizkigute. Honekin batera, orain dela 100 eta 50 urteko arazoei
buruz hitz egin dizkigute; berdintasunezko, desberdintasunezko eta
arrazakeriazko gatazkak.
Gure
taldekoek bagenekien lehen, emakumeek ezin zutela bozkatu, baina gehien
harritu gaituena biztanleriaren %90-a ados zegoela izan da. Horrek esan
nahi du hainbat emakume pentsatzen zutela ez zirela kapazak bozkatzeko.
Hori, ordea, ez da bakarra, orain dela 50 urte, zuriek eta beltzek
bananduta bizi ziren. Honi buruz ikusi duguna, urte horietatik hona
mundua aldatu egin dela izan da, eta nahiz eta ez iruditu, gatazka hauek
gure artean oraindik diraute.
Aipatutakoari
buruzko hausnarketa egin eta gero, taldean galdera batzuk sortu ditugu
eta bakoitzak bereak erantzun ditu. Galdera hauek fisikoari buruzkoak
izan dira, eta bakoitzak berea konpartitzean, konturatu gara oso
desberdinak garela. Izan ere, herri eta familia ezberdinetatik gatoz,
beraz, ezinezkoa da bi pertsona guztiz berdinak izatea.
Fisikoari
buruzko galderak erantzun ostean, berdintasunari buruzko inkesta bat
sortu dugu. 4. DBH eta BATXILLER-ko hainbat mutil eta neskari galdetu
diegu, eta, egia esan, batzuetan desberdin erantzuten dute. Hor ikusi
ahal izan dugu gizartean zer-nolako desberdintasuna dagoen.
Ekintza
hori amaitutakoan, bigarren zatiari ekin diogu. Egunaren bigarren atal
honetan bideo bat ikusi dugu. Bideoan fisikoari buruzko estadistikak
agertu dira, eta pentsarazi egin gaituen esaldia honako hau izan da; "Batzuk guztiak bezalakoak dira, hau da, desberdinak".
Esaldi honek esan nahi duena da, denok desberdinak garela eta hau dela,
hain zuzen, berdinak egiten gaituena. Honi buruz ere hausnarketa
pertsonala egin dugu eta gero adostu dugu. Nabari izan dugu ikasgelan
egindako datuetatik ez dugula atera ondorio berdina, guk lehen
planteatutako galderak eskubideekin lotuta zeudelako.
Bigarren jarduera amaitzen joateko, "René Philombré"-ren olerki bat irakurri dugu. Honetatik ateratako esaldi esanguratsuneak hauek izan dira; "bihotza ireki", "zu bezalako gizona" eta "zure antzekoa den gizakia". Pertsona guztiok ezaugarri bereizgarriren bat daukagu, baina argi izan behar dugu hori ez dela arrazoi, norbait desberdina izateagatik, baztertzera eskubiderik izatea. Esan nahi duguna da, denok desberdinak izan arren, guztiok berdin tratatzea merezi dugula.
Amaitzeko, gaur entzun, ikusi eta pentsatu dugun inguruan, atera dugun ondorioa da, emakumeak betidanik diskriminatuta izan direla, eta mudu hau zuzena izateko, guztionganako errespetua ezinbestekoa dela, zeren eta, izaki guztiok aman komunean duguna, mundu honetako gizatasuna garela da.
Laburbilduz, pertsona desberdinen mugimendu txiki edo handiagoek, emakumeen eta gizonen edota beltzen eta zurien arteko berdintasuna aldarrikatu behar dugu. Honetarako, guk talde moduan, gure esku dagoen mugimendu edo aldarrikapen bat bultzatzen saiatuko gara.
Proiektu honen helburua mundua aldatzea dugu.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Principalmente el texto era en euskera, pero el segundo que nos han entregado, ha sido la traducción del anterior. Debido a eso, de aquí en adelante hemos seguido la dinámica en castellano. La segunda parte, ha consistido en subrayar y en destacar los conceptos y las ideas claves, para asegurarnos de haber entendido correctamente el texto. Tras haber compartido la información entre todos, hemos debatido en clase las ideas más importantes.
Por consiguiente, hemos realizado una línea del tiempo nutriéndonos de diferentes fuentes de información como el libro de historia y el texto que hemos analizado anteriormente. Sin embargo, a diferencia de lo que se hace usualmente, hemos comenzado a hacer la línea del tiempo desde ahora, continuando con hechos históricos cada vez más antiguos. Así, hemos conseguido tener en cuenta principalmente los denominados nuevos racismos. Comenzando por explicar la idea de Trump de construir un muro entre Estados Unidos y México y acabando en la aparición del término “pureza de sangre” en España en el siglo XV, hemos añadido entre ambas fechas diferentes hechos históricos como la creación del concepto “raza” o las políticas Nazis en el siglo XIX, entre otros, así como con la erupción del racismo y la heterofobia en el siglo próximo.
Al finalizar la actividad, nos han entregado otro texto. Poniendo en práctica los criterios de IKKI, hemos logrado analizar correctamente el texto. Es decir, lectura personal, subrayar, notas al margen y apuntar dudas, para luego aclararlas entre toda la clase. A decir verdad, no era un texto objetivo, sino una reflexión sobre el racismo. Primero, aclaraba qué es el racismo, después, mencionaba que no se nace siendo racista, es decir, que el racismo es debido a una influencia familiar. Posteriormente, explicaba en qué consistía la superioridad, sus razones y finalmente, aportaba ideas para acabar con ello.
Hasta hoy, muchos de nuestros nosotros no éramos conscientes de que existen diferentes ideologías de este tipo; discriminación, racismo, xenofobia y neo-racismo.
Para ir cerrando la dinámica, hemos conversado sobre si alguno de clase había sufrido cualquiera de ellos alguna vez, cuándo, cómo y por qué. Ha sido interesante, porque escuchándonos los unos a los otros, ha sido una manera más fácil de empatizar con lo que actualmente sigue ocurriendo.
El segundo método que hemos usado para empatizar, ha sido leyendo un texto sobre experiencias de otras personas que han sufrido de racismo, discriminación, xenofobia etc. Al finalizar de leer estas historias indignantes, hemos compartido nuestra opinión y punto de vista con toda la clase. Ha resultado interesante, porque nos ha ayudado a conocer otros tipo de percepciones.
-Zer sentitu duzu lekukotasunak irakurtzean?
En nuestro caso ha sido el de Laila. Nos ha sorprendido la educación que han debido de adquirir los niños que le acusaban a su padre de ser culpable del 11-M y por consiguiente discriminándola y acosándola.
-Zuretzat zein da deigarriena eta zergatik?
Al igual que hemos comentado en la respuesta anterior, nos ha sorprendido la educación de los niños, ya que sacan en conclusión que una persona solo por ser marroquí o de otro color de piel tengan que ser terroristas.
A la vez que eso , nos ha llamado la atención que a pesar de que hayan pasado 11 años las cosas no han ido a mejor, ya que a su sobrina de 9 años la siguen tratando igual que a ella.
-Zure ustez, halakorik gertatu lekizuke noizbait?
Hoy en día nunca se sabe lo que nos podría suceder, ya que, no podemos saber cómo va a estar la situación en un futuro. Ya sabemos las situaciones que nos han pasado hasta ahora. Por ejemplo: Aridane cuenta que cuando estuvo en Inglaterra con sus padres hablando en español, una señora de allí se les acercó y les dijo que como se encontraban en Inglaterra debían hablar en inglés y que si no era así, no debían estar allí. Este es un clarísimo ejemplo de xenofóbia.
-Ariketan landu ditugun kontzeptuetako bat antzeman duzu pertsona horiek bizitako egoeretan?
Laia, hija de emigrantes marroquíes y nacida en España, sufre una discriminación, debido a que cuenta que cuando ella tenía 8 años ocurrieron los atentados del 11-M. Una de sus compañeras de clase al enterarse de eso y darse cuenta de que el padre de Laia era marroquí, decidió pisotearle la mochila y decirle que su padre había puesto la bomba de los atentados. Gracias a estos datos podemos decir que es un caso de “discriminación”, ya que, la tratan de una forma diferente y perjudican a Laia por motivos de raza, sexo, ideas políticas y religión.
Gracias al trabajo de hoy, nos hemos dado cuenta de que el racismo es un concepto mucho más antiguo de lo que pensábamos; una idea que cobró fuerza en siglo XX y que aún continúa con nuevas ideologías. Tenemos que tener en cuenta el respeto hacia los demás e ignorar las diferencias.
El objetivo de hoy ha sido desde la actualidad, sensibilizarnos entorno al racismo. "Izaki guztiok aman komunean duguna, mundu honetako gizatasuna garela da."
Bigarren jarduera amaitzen joateko, "René Philombré"-ren olerki bat irakurri dugu. Honetatik ateratako esaldi esanguratsuneak hauek izan dira; "bihotza ireki", "zu bezalako gizona" eta "zure antzekoa den gizakia". Pertsona guztiok ezaugarri bereizgarriren bat daukagu, baina argi izan behar dugu hori ez dela arrazoi, norbait desberdina izateagatik, baztertzera eskubiderik izatea. Esan nahi duguna da, denok desberdinak izan arren, guztiok berdin tratatzea merezi dugula.
Amaitzeko, gaur entzun, ikusi eta pentsatu dugun inguruan, atera dugun ondorioa da, emakumeak betidanik diskriminatuta izan direla, eta mudu hau zuzena izateko, guztionganako errespetua ezinbestekoa dela, zeren eta, izaki guztiok aman komunean duguna, mundu honetako gizatasuna garela da.
Laburbilduz, pertsona desberdinen mugimendu txiki edo handiagoek, emakumeen eta gizonen edota beltzen eta zurien arteko berdintasuna aldarrikatu behar dugu. Honetarako, guk talde moduan, gure esku dagoen mugimendu edo aldarrikapen bat bultzatzen saiatuko gara.
Proiektu honen helburua mundua aldatzea dugu.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
07/02/2017
BIGARREN EGUNA
Gaurko gaia --> Arrazakeria historian
Eguna
hasteko, otoitzean testu bat irakurri dugu, eta hausnarketa pertsonala
egin dugu. Ondoren, esnatzeko eta konfiantza handitzen segitzeko, talde
txikietan joku bat egin dugu. Borobilaren erdian gutako ikasle bat
jartzen zen, eta gorputza sostenitu gabe usten zuen bere kideek eusten
zioten bitartean, hau da, ez jausteko. Nahiz eta tentsioan egon, eroso
egotea lortu dugu, eta horrekin, taldean konfiantza izatea funtsezkoa
dela konturatu gara.
Honen
ostean, arrazakeriaren historiari ekin diogu. Lehenengo jardueran,
taldeko batek liburuan informazioa bilatzen zuen, beste biak Borjak
emandako testu batean, eta azkena, Interneten bilatzen zuen, gai hau
sakontzeko. Nahiz eta atzo gauza handirik ez ikasi, gai ahal dugun
guztia aztertuko dugu, beraz, honi buruz asko ikastea dugu gaurko
helburu bat.
Principalmente el texto era en euskera, pero el segundo que nos han entregado, ha sido la traducción del anterior. Debido a eso, de aquí en adelante hemos seguido la dinámica en castellano. La segunda parte, ha consistido en subrayar y en destacar los conceptos y las ideas claves, para asegurarnos de haber entendido correctamente el texto. Tras haber compartido la información entre todos, hemos debatido en clase las ideas más importantes.
Por consiguiente, hemos realizado una línea del tiempo nutriéndonos de diferentes fuentes de información como el libro de historia y el texto que hemos analizado anteriormente. Sin embargo, a diferencia de lo que se hace usualmente, hemos comenzado a hacer la línea del tiempo desde ahora, continuando con hechos históricos cada vez más antiguos. Así, hemos conseguido tener en cuenta principalmente los denominados nuevos racismos. Comenzando por explicar la idea de Trump de construir un muro entre Estados Unidos y México y acabando en la aparición del término “pureza de sangre” en España en el siglo XV, hemos añadido entre ambas fechas diferentes hechos históricos como la creación del concepto “raza” o las políticas Nazis en el siglo XIX, entre otros, así como con la erupción del racismo y la heterofobia en el siglo próximo.
Al finalizar la actividad, nos han entregado otro texto. Poniendo en práctica los criterios de IKKI, hemos logrado analizar correctamente el texto. Es decir, lectura personal, subrayar, notas al margen y apuntar dudas, para luego aclararlas entre toda la clase. A decir verdad, no era un texto objetivo, sino una reflexión sobre el racismo. Primero, aclaraba qué es el racismo, después, mencionaba que no se nace siendo racista, es decir, que el racismo es debido a una influencia familiar. Posteriormente, explicaba en qué consistía la superioridad, sus razones y finalmente, aportaba ideas para acabar con ello.
Hasta hoy, muchos de nuestros nosotros no éramos conscientes de que existen diferentes ideologías de este tipo; discriminación, racismo, xenofobia y neo-racismo.
- Discriminación: Trato diferente y perjudicial que se da a una persona por motivos de raza, sexo, ideas-políticas, religión, etc. Como aprendizaje, nos ha sorprendido que la discriminación pueda manifestarse de maneras diferentes. Es decir; discriminación directa, indirecta, múltiple o acoso discriminatorio.
- Racismo: Ideología que defiende la superioridad de una raza frente a las demás y la necesidad de mantenerla aislada o separada del respeto de una comunidad o un país.
- Xenofobia: Rechazo y odio al extranjero, al diferente, al de otra nacionalidad.
- Neorracismo: Esta versión moderna del racismo defiende la igualdad de "razas", pero sostiene que hay culturas y civilizaciones diferentes que no pueden convivir juntas y, por lo tanto, no se deben mezclar de ninguna manera.
Reflexión
Al leer estas definiciones, hemos reflexionado en cuanto todo tipo de ideologías que pueden llegar a haber entorno al color o la "raza". Pero lo que más nos llama la atención ha sido la última, la neorracista, ya que es un concepto actual que nos incumbe a todos. Como hemos podido analizar anteriormente en clase de filosofía, es similar a la de "kultura-erlatibista", que se supone que es un intermedio entre el nivel del racismo. Aún así, nos sigue sorprendiéndonos los hechos del siglo XXI. El problema es que, actualmente sigue habiendo este tipo de pensamientos racistas, cuando llevamos años conviviendo con todo tipo de culturas y personas diferentes.
Después de compartir nuestro punto de vista entre todos, hemos sacado la conclusión de que aún habiendo hechos por mejorar, siempre seguirán habiéndolos, ya que a este ritmo, es imposible que todas las personas de este mundo dejen de odiar y que acepten otras culturas, razas e ideologías. Para ello, habría que convencer a 7000 millones de personas que habitan en esta tierra. Pero nuestro grupo, no vamos a rendirnos y no dejaremos que esto siga ocurriendo. Por eso, nuestro objetivo de este proyecto es cambiar el mundo todo lo que esté en nuestras manos.
Al leer estas definiciones, hemos reflexionado en cuanto todo tipo de ideologías que pueden llegar a haber entorno al color o la "raza". Pero lo que más nos llama la atención ha sido la última, la neorracista, ya que es un concepto actual que nos incumbe a todos. Como hemos podido analizar anteriormente en clase de filosofía, es similar a la de "kultura-erlatibista", que se supone que es un intermedio entre el nivel del racismo. Aún así, nos sigue sorprendiéndonos los hechos del siglo XXI. El problema es que, actualmente sigue habiendo este tipo de pensamientos racistas, cuando llevamos años conviviendo con todo tipo de culturas y personas diferentes.
Después de compartir nuestro punto de vista entre todos, hemos sacado la conclusión de que aún habiendo hechos por mejorar, siempre seguirán habiéndolos, ya que a este ritmo, es imposible que todas las personas de este mundo dejen de odiar y que acepten otras culturas, razas e ideologías. Para ello, habría que convencer a 7000 millones de personas que habitan en esta tierra. Pero nuestro grupo, no vamos a rendirnos y no dejaremos que esto siga ocurriendo. Por eso, nuestro objetivo de este proyecto es cambiar el mundo todo lo que esté en nuestras manos.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
El segundo método que hemos usado para empatizar, ha sido leyendo un texto sobre experiencias de otras personas que han sufrido de racismo, discriminación, xenofobia etc. Al finalizar de leer estas historias indignantes, hemos compartido nuestra opinión y punto de vista con toda la clase. Ha resultado interesante, porque nos ha ayudado a conocer otros tipo de percepciones.
Para acabar el día de hoy hemos estado respondiendo a unas
preguntas relacionadas con el texto para hacer una reflexión personal. Estas
son nuestras respuestas ante ellas.
-Zer sentitu duzu lekukotasunak irakurtzean?
En nuestro caso ha sido el de Laila. Nos ha sorprendido la educación que han debido de adquirir los niños que le acusaban a su padre de ser culpable del 11-M y por consiguiente discriminándola y acosándola.
-Zuretzat zein da deigarriena eta zergatik?
Al igual que hemos comentado en la respuesta anterior, nos ha sorprendido la educación de los niños, ya que sacan en conclusión que una persona solo por ser marroquí o de otro color de piel tengan que ser terroristas.
A la vez que eso , nos ha llamado la atención que a pesar de que hayan pasado 11 años las cosas no han ido a mejor, ya que a su sobrina de 9 años la siguen tratando igual que a ella.
-Zure ustez, halakorik gertatu lekizuke noizbait?
Hoy en día nunca se sabe lo que nos podría suceder, ya que, no podemos saber cómo va a estar la situación en un futuro. Ya sabemos las situaciones que nos han pasado hasta ahora. Por ejemplo: Aridane cuenta que cuando estuvo en Inglaterra con sus padres hablando en español, una señora de allí se les acercó y les dijo que como se encontraban en Inglaterra debían hablar en inglés y que si no era así, no debían estar allí. Este es un clarísimo ejemplo de xenofóbia.
Laia, hija de emigrantes marroquíes y nacida en España, sufre una discriminación, debido a que cuenta que cuando ella tenía 8 años ocurrieron los atentados del 11-M. Una de sus compañeras de clase al enterarse de eso y darse cuenta de que el padre de Laia era marroquí, decidió pisotearle la mochila y decirle que su padre había puesto la bomba de los atentados. Gracias a estos datos podemos decir que es un caso de “discriminación”, ya que, la tratan de una forma diferente y perjudican a Laia por motivos de raza, sexo, ideas políticas y religión.
Gracias al trabajo de hoy, nos hemos dado cuenta de que el racismo es un concepto mucho más antiguo de lo que pensábamos; una idea que cobró fuerza en siglo XX y que aún continúa con nuevas ideologías. Tenemos que tener en cuenta el respeto hacia los demás e ignorar las diferencias.
El objetivo de hoy ha sido desde la actualidad, sensibilizarnos entorno al racismo. "Izaki guztiok aman komunean duguna, mundu honetako gizatasuna garela da."
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
08/02/2017
HIRUGARREN EGUNA
Gaurko gaia --> Arrazakeria
Gaur, hirugarren eguna delarik, proiektuaren erdian gaude. Beti bezala, goiza otoitzarekin hasi dugu abesti batekin. "Mi casa es el mundo" izeneko abestia entzun dugu. Bideo hau, pentsarazi egin gaituena, munduko pertsona guztiok errespetatu behar ditugula izan da, denok eskubide berberak ditugulako. Ondoren, aulkitik altxatu eta lekuz aldatu gara. Bakoitzak erabaki du zein pertsonarekin eseri, irizpide bati erreparatuz: pertsona bakoitza bestearekiko guztiz desberdina izan behar zen. Hau egindakoan, bigarren abesti bat entzun dugu, "Oh freedom" izenburua zuena. Talde berrietan, bakoitzak post-it bat zuen eta, bertan, abestiaren ideia edo esaldi esanguratsuenak aputatu ditu, gero klase guztiarekin konpatitzeko.
Otoitza eta gero, pelikula bat ikusi dugu. Haren izenburua "Selma" da eta, bertan, 1960 eta 1970ko hamarkadetan, Amerikako Estatu Batuetan, arraza beltzeko gizon eta emakumeek haien boto eskubidearen alde egindako mugimendua agertzen da, Martin Luther King mugimendu horren burua delarik. Beltzek aurrera eramaten dituzten grebak direla eta, jipoi handiak jasaten dituzte zurien esku nahiz eta lehenengo hauek indarkeria ez erabili. Izan ere, arraza beltzeko gizon eta emakumeen helburua, Johnson presidenteak haiek aldarrikapenari kasu egitea eta haien bozkatzeko eskubidea onartzea zen.
Pelikularen amaiera ikusirik eta historian atzera eginik, beltzek bozkatzeko eskubidea lortu zutela badakigu, baita beranduago, arraza beltzeko Estatu Batuar presidente bat egon zela ere. Pelikula honi esker, mugimendu hori nola aurrera eraman zen ikusi dugu. Urte askotako prozesua izan zen, milioika pertsona mugiarazi zituena. Hasiera batean, arraza beltzeko pertsonek soilik eraman zuten aurrera mugimendu hau, baina, ondoren, herrialde artan zegoen bidegabekeria ikusirik, arraza zuriko gizon eta emakume asko batu ziren beltzek bozkatzeko aldarrikapen honetara.
Filmaren eszena esanguratsu bat:
Filmaren eszena esanguratsu bat:
Ekintza hau bukatutakoan, filmaren laburpen bat irakurri eta aztertu dugu, pelikula hobeto ulertzeko helburuarekin. Gainera, ikusitakoari buruzko galdera batzuei erantzuna eman diegu ahoz, bakoitzak bere filmaren ikuspuntua azalduz. Horrela, denon artean konpartitu dugu pelikula ikusitakoan sentitu duguna. Noski, denon sentipenak ez dira berdinak izan eta debate labur baina interesgarri bat sortzea lortu dugu. Dena dela, gauza batean klaseko kide guztiok gaude ados: arraza beltzeko pertsonek ondo egin zuten mugiaraztea erabaki zutenean, izan ere, bozkatzeko eskubidea izan behar zuten.
Ondoren, beste fitxa bat eman digute, non XVII. mendetik XX. mendera gizon eta emakumeen berdintasuna bultzatu zuten hainbat pasarte agertzen diren. Pasarte hauetatik garrantzitsuenak, atzoko egunean hasi genuen denbora lerroan gehitu ditugu. Honela, denbora lerro honetan, arraza desberdineko pertsonen eta gizon eta emakumeen berdintasunaren aldarrikapenak batu ditugu.
Gainera fitxa horretan emakume bat erabaki dugu eta berari buruz informazioa bilatu dugu, gure kasuan Victoria Kent izan da. Denbora faltagaitik ez dugu arkeztu, baina hemen uzten dugu gure lana.
Jarduera bukatutzat emateko, gaur ikasitakoari buruz hitz egin dugu. Azpimarrratu izan dugun esaldia honako hau izan da; "lo cierto es que Selma es la que se ha quedado atrás, y te aseguro que nadie está unido." Esaldi hau Selma-ko hiritar baten baieztapena izan da. Izan ere, testu hiritar guztiok esaten duten bezala, ezin da Selma-ri eta Estatu Batuetako egoari buruz hitz egin, esklabotasunaren legatuaz hitz egin gabe. Honela, eta baieztapen honekin gaurko eguna amaitu dugu.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
09/02/2017
Gainera fitxa horretan emakume bat erabaki dugu eta berari buruz informazioa bilatu dugu, gure kasuan Victoria Kent izan da. Denbora faltagaitik ez dugu arkeztu, baina hemen uzten dugu gure lana.
Victoria kent from aridane5707
Jarduera bukatutzat emateko, gaur ikasitakoari buruz hitz egin dugu. Azpimarrratu izan dugun esaldia honako hau izan da; "lo cierto es que Selma es la que se ha quedado atrás, y te aseguro que nadie está unido." Esaldi hau Selma-ko hiritar baten baieztapena izan da. Izan ere, testu hiritar guztiok esaten duten bezala, ezin da Selma-ri eta Estatu Batuetako egoari buruz hitz egin, esklabotasunaren legatuaz hitz egin gabe. Honela, eta baieztapen honekin gaurko eguna amaitu dugu.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
09/02/2017
LAUGARREN EGUNA
Gaurko gaia --> Amets egiteko eskubidea eta eraldatzeko aukera
Hasteko, goizero bezala, otoitza egin dugu. Gaurkoa ez du ezer berezirik izan atzokoa errepikatu dugulako. "Mi casa es el mundo" izeneko bideoklip-a berriro ikusi dugu. Honen segituan, abestiaren letra irakurri dugu. Letra barneratutakoan, abestia lerroz lerro berrirakurri eta aztertu dugu, bakoitzak pentsatzen zuena klase guztiarekin konpartitzen zuen bitartean.
Ondoren, lehenengo jarduerari ekin diogu. Aristotelesiko buruzko testu bat irakurri dugu, non hasieran bere bizitzari buruzko gertaerak agertu dira. Testu honetan, bertuteei buruz hitz egin dugu eta moderazioa dela bertute nagusia adierazi dugu. Testu honi buruz atera dugun ondorioa arrazoia jarraitu behar dugula da eta zoriontasuna bertutearekin erlazionatu behar dugula izan da.
Irakurri eta honi buruz hitz egin dugun hurrengo testua, ilustratuei buruzko ideien buruz izan da. Dakigunez, ilustrazioa XVII eta XVIII. mendeetan sartu zen. Ilustratuek pentsamendu askea, adierazteko askatasuna eta erabakitzeko eskubidea defendatzen zuten. Pertsona hauek, arrazionarekiko konfiantza zeukaten eta intoleranteak izateagatik erlijioa kritikatzen zuten.
Informazio hau jakin ondoren, hurrengo zatiari ekin diogu. Gizakien berdintasunean eragin handiena izan omen duten aurtoreetako bat eduki dugu aztergai: Rousseau. Haren mugak eta kontrasteak arakatzeko, Jean Jacques Rousseau-ren eta Olympe de Gouges-ren buruzko informazioa bilatu dugu; bakoitzeko bizitzaren 10 datu eta 5 ideia garrantzitsu.
Ahalik eta informazio gehien lortu ostean, honako galdera hauek erantzun ditugu:
-Olympe de Gougesen Emakumeen eskubideei buruzko adierazpena onartzen zuen Rousseauk?
Ez, Jean Jacques Rousseau filosofoak gizonei obeditzearen gertaera emakumearen naturaren parte zela pentsatzen zuen. Horri buruz idatzi zuen: "Emakumeek gaizki egiten dute gizonak egindako legeen desberdintasunaz kexatzera, desberdintasun hau ez da egitea gizonen, edo izatekotan ez da aurreiritzi sinpleko, baizik eta arrazoiaren emaitza."
-Beltzak zuriak bezalakoak zirela uste zuen Rousseau?
Ez, Rousseau uste zuena zuriak beltzak baino hobegoak zirela zen, hau da, ez zirela berdinak zuriak eta beltzak. Beltzak animaliak bezalakoak eta basatiak zirela uste zuen.
Gaurko eguna aproiektuko azkena da, ikasi dugunaren guztia jasotzen duguna. Beste egunak ez bezala, itxartzeko ekintza bat egin dugu. Bi talde elkartuz, biribilean geundela, aurrekoari masaje bat egin diogu atzekoak ematen zigularik. Ondoren, astero egin dugun bezala, otoitza egin dugu. Baina gaurko kasuan, ipuin txiki bat irakurri eta aztertu dugu. Otoitz honi buruz taldean atera dugun ondorio nagusia hauxe izan da: batzuetan pertsona batzuek konturatu gabe pentsatzen dute solidarioak direla, baina, egia esan, haien probetxurako egiten dute. Hau da, ipuinak adierazi izan duen bezala, nekazaria besteei bere arto-haziak banatzen dizkie, polinizazioaren ondorioz, benefiziatzen delako. Hobeteko ulertzeko, gaur egun gertatzen den egoera ohiko bat pentsatu dugu. Adibidez; famatu batek ONG bati dirua ematen dio, kazetariek eta sare sozialek argitaratzen dutelako, eta horrela, benefizioa ateratzen dute. Baina ikasi dugunaren arabera, egin beharko zena izango zen, laguntzea ezerren truke, ezta "pertsona ona" zarela erakusteko.
Ondoren, Michael Jackson-en abesti famatu bat entzun dugu "Man in the mirror". What we had conclude about this song, is if we want to change the world, firstly we have to change ourself. That's why the song says: "I'm sarting with the man in the mirror", "I'm asking him to change his ways".
Jarduera honen ostean, beste abesti bat entzun dugu, "Afrikanos en Madrid" izenekoa. Honako ariketa hau ezberdina izan da, hustsuneak betez letra barneratu dugulako:
Abestiekin amaitzen joateko, astean landu guztiaren buruzko rap bat entzun dugu, "Rap contra el racismo". Atera ditugun esaldi garrantzitsuenak eta guretzako esanguratsuenak:
Proiektu guztiko hasunarnekta
Jarduera guzti hauek egin ondoren, irtenbideak bilatu beharra dago. Guk, talde bezala, hurbileko pertsonenganako tolerantzia bultzatzea nahi dugu, horretarako jada orain dela denbora asko hartu beharra zegoen konpromesu bat hartu dugu: gure artean, nahiz eta txantxetan izan, ez ditugu errespetu falta ahaikatzen dituzten irainik esango. Gure ustez, hau da, berdintasuna lortzeko lehen pausoa eta bertatik hastea aukerarik onena dela pentsatu dugu.
ASTEAN EGIN DITUGUN FITXAK (HEMEN KLIKATU)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gure taldeko lema: "Gure txanda da mundua aldatzeko".
"Es nuestro turno para cambiar el mundo".
"It's our turn to change the world".
"C'est notre tour pour changer le monde".
“这是轮到我们来改变世界。”
"إنه دورنا لتغيير العالم"
"Это наша очередь, чтобы изменить мир."
"Det är vår tur att förändra världen."
Orain, zu konpometitu zaitez:
BIZITZAREN 10 DATU
|
BIZITZAREN 10 DATU
|
|
|
5 IDEIA
|
5 IDEIA
|
|
|
Ahalik eta informazio gehien lortu ostean, honako galdera hauek erantzun ditugu:
-Olympe de Gougesen Emakumeen eskubideei buruzko adierazpena onartzen zuen Rousseauk?
Ez, Jean Jacques Rousseau filosofoak gizonei obeditzearen gertaera emakumearen naturaren parte zela pentsatzen zuen. Horri buruz idatzi zuen: "Emakumeek gaizki egiten dute gizonak egindako legeen desberdintasunaz kexatzera, desberdintasun hau ez da egitea gizonen, edo izatekotan ez da aurreiritzi sinpleko, baizik eta arrazoiaren emaitza."
-Zer esan nahi du abolizionista izatea? Horixe al zen Rousseau?
Abolizionista izatea lege edo ohitura bat apurtzearen defendatzailea izatea zen eta Rousseauk, nahiz eta ideia hau izan ez, beste ideia batzuk bultzatu zituen, hala nola, nazionalismoa.
-Beltzak zuriak bezalakoak zirela uste zuen Rousseau?
Ez, Rousseau uste zuena zuriak beltzak baino hobegoak zirela zen, hau da, ez zirela berdinak zuriak eta beltzak. Beltzak animaliak bezalakoak eta basatiak zirela uste zuen.
-Zure ustez, Rosseauren ideiak osatu zituen Olympe de Gougesek? Zergatik? Gaur egun nolako eragina dute ideia horiek?
Bai, izan ere, Olympe de Gouesek Rousseauk hasitako ideaia erreboluzionatzaileak bultzatu zituen, gaur egun, gizonen eta emakumeen arteko berdintasuna lortzeko bidean oraindik jarraitzen dutenak.
-Autore horiek aurretiaz ezagutzen zenituen? Ikasi egin beharko lirateke? Zergatik?
Rousseau ezaguna neukan, filosofia eta historiako gaietan ikasi ditudalako, baina ez nuen Olympe de Goues ezagutzen. Borjak adierazi digunez, Olympe de Goues ez da Rousseau bezain famatua, baina pentsamendu feministan oso garrantzi handia izan zuen emakumea izan zen. Hau dela eta, bere ideiak ikasi beharko genituzkeela uste dugu.
Egunaren bigarren zatiari hasiera emateko, sarrera bezala honako galdera hau erantzun dugu:
-Zer da boluntario izatea? Bueltan ezer eskatu gabe zeozer egitea da. Horretarako, ez da trukean ezer eskatzen. Positiboa, atsegina, eskuzabala, laguntzeko prest, solidarioa eta gogotsua izan behar da.
Honi buruz jarduteko, galdera batzuk erantzun ditugu, kinielaren metodologia erabiliz. Galderarekin ados bageunden, 1 zenbakia jartzen genuen, erdixka ados begunden X letra eta desadoz bageunden 2 zenbakia. Hau egin eta gero, zenbaki bera genuen guztiok klasearen alde batean geratu gara, beste zenbaki bat zutenekin debate bat sortzeko asmoz. Esan eta egin. Pentsaera desberdina genuen pertsonen arteko eztabaida sortu dugu, ozenean bakoitzaren ideiak adieraziz. Honela, boluntzariotzari buruz bakoitzak dugun ikuspuntua esan eta entzun dugu.
Ariketa hau bukatzerakoan, kartulina bat eman digute eta, hau, hiru zati desberdinetan banatu dugu. Ezkerrekoan, izango dugun balizko etorkizunari buruzko esaldi batzuk adierazi ditugu, hau da, horrela jarraituz gero izango dugun etorkizuna. Hala nola, Hirugarren Mundu Gerra, hobekuntza medikuntzan eta herrialde batzuen desagerpena. Eskuineko zatian, ordea, nehimenezko etorkizunari buruzko esaldiak adierazi ditugu, gustatuko litzaigukeen etorkizuna, alegia. Adibidez, gerrarik, gaixotasunik eta arrazakeriarik gabeko mundu bat. Amaitzeko, erdiko zatian, balizko etorkizunetik nahimenezko etorkizunera pasatzeko gertatu beharko litekeen prozesua azaldu dugu, esaldi eta irudien bidez. Zati honetan diruaren banaketa, armen debekua eta errefuxiatuen gonbidapena proposatu ditugu, besteak beste.
Jarduera hau egiten genuen bitartean, Eduardo Galeanoren poema bat entzun dugu, "El derecho de soñar" izenekoa. Bertan, Galeanok, gustatuko litzaiokeen mundua azaltzen du. Hau da poemaren estrofarik esanguratsuena edo guri gehien gustatu zaiguna:
"La justicia y la libertad, hermanas siamesas,
condenados a vivir separadas,
volveran a juntarse, bien pegaditas,
espalda contra espalda".
Justizia eta bakearen arteko batura lortu nahi duela adierazten du Galeanok. Biak bananduta daude gaur egungo gizartean eta, estrofa hau, haien harteko elkarterako erregu bat da. Beste estrofa guztiak, Galeanori gustatuko litzaiokeen duen mundua lortzeko dira ere eta, haietan, hezkuntzari, umeei eta elizari buruz mintzatzen da, besteak beste. Amestutako mundu hau lortzeko nahiak, David Martínez Álvarez-ek, beste poemagile eta abeslari batek, idatzitako esaldi bat gogorarazi digu, hurrengo hau: "Aceptemos los sueños como unidad de medida". Izan ere, David-ek, Galeanok bezala, amets egiteko mundua bultzatzen du.
Egunaren bigarren zatiari hasiera emateko, sarrera bezala honako galdera hau erantzun dugu:
-Zer da boluntario izatea? Bueltan ezer eskatu gabe zeozer egitea da. Horretarako, ez da trukean ezer eskatzen. Positiboa, atsegina, eskuzabala, laguntzeko prest, solidarioa eta gogotsua izan behar da.
Honi buruz jarduteko, galdera batzuk erantzun ditugu, kinielaren metodologia erabiliz. Galderarekin ados bageunden, 1 zenbakia jartzen genuen, erdixka ados begunden X letra eta desadoz bageunden 2 zenbakia. Hau egin eta gero, zenbaki bera genuen guztiok klasearen alde batean geratu gara, beste zenbaki bat zutenekin debate bat sortzeko asmoz. Esan eta egin. Pentsaera desberdina genuen pertsonen arteko eztabaida sortu dugu, ozenean bakoitzaren ideiak adieraziz. Honela, boluntzariotzari buruz bakoitzak dugun ikuspuntua esan eta entzun dugu.
Ariketa hau bukatzerakoan, kartulina bat eman digute eta, hau, hiru zati desberdinetan banatu dugu. Ezkerrekoan, izango dugun balizko etorkizunari buruzko esaldi batzuk adierazi ditugu, hau da, horrela jarraituz gero izango dugun etorkizuna. Hala nola, Hirugarren Mundu Gerra, hobekuntza medikuntzan eta herrialde batzuen desagerpena. Eskuineko zatian, ordea, nehimenezko etorkizunari buruzko esaldiak adierazi ditugu, gustatuko litzaigukeen etorkizuna, alegia. Adibidez, gerrarik, gaixotasunik eta arrazakeriarik gabeko mundu bat. Amaitzeko, erdiko zatian, balizko etorkizunetik nahimenezko etorkizunera pasatzeko gertatu beharko litekeen prozesua azaldu dugu, esaldi eta irudien bidez. Zati honetan diruaren banaketa, armen debekua eta errefuxiatuen gonbidapena proposatu ditugu, besteak beste.
Jarduera hau egiten genuen bitartean, Eduardo Galeanoren poema bat entzun dugu, "El derecho de soñar" izenekoa. Bertan, Galeanok, gustatuko litzaiokeen mundua azaltzen du. Hau da poemaren estrofarik esanguratsuena edo guri gehien gustatu zaiguna:
"La justicia y la libertad, hermanas siamesas,
condenados a vivir separadas,
volveran a juntarse, bien pegaditas,
espalda contra espalda".
Justizia eta bakearen arteko batura lortu nahi duela adierazten du Galeanok. Biak bananduta daude gaur egungo gizartean eta, estrofa hau, haien harteko elkarterako erregu bat da. Beste estrofa guztiak, Galeanori gustatuko litzaiokeen duen mundua lortzeko dira ere eta, haietan, hezkuntzari, umeei eta elizari buruz mintzatzen da, besteak beste. Amestutako mundu hau lortzeko nahiak, David Martínez Álvarez-ek, beste poemagile eta abeslari batek, idatzitako esaldi bat gogorarazi digu, hurrengo hau: "Aceptemos los sueños como unidad de medida". Izan ere, David-ek, Galeanok bezala, amets egiteko mundua bultzatzen du.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
10/02/2017
10/02/2017
BOSTGARREN EGUNA, AZKENA
PROIEKTURAREN BUKAERA!!
Gaurko eguna aproiektuko azkena da, ikasi dugunaren guztia jasotzen duguna. Beste egunak ez bezala, itxartzeko ekintza bat egin dugu. Bi talde elkartuz, biribilean geundela, aurrekoari masaje bat egin diogu atzekoak ematen zigularik. Ondoren, astero egin dugun bezala, otoitza egin dugu. Baina gaurko kasuan, ipuin txiki bat irakurri eta aztertu dugu. Otoitz honi buruz taldean atera dugun ondorio nagusia hauxe izan da: batzuetan pertsona batzuek konturatu gabe pentsatzen dute solidarioak direla, baina, egia esan, haien probetxurako egiten dute. Hau da, ipuinak adierazi izan duen bezala, nekazaria besteei bere arto-haziak banatzen dizkie, polinizazioaren ondorioz, benefiziatzen delako. Hobeteko ulertzeko, gaur egun gertatzen den egoera ohiko bat pentsatu dugu. Adibidez; famatu batek ONG bati dirua ematen dio, kazetariek eta sare sozialek argitaratzen dutelako, eta horrela, benefizioa ateratzen dute. Baina ikasi dugunaren arabera, egin beharko zena izango zen, laguntzea ezerren truke, ezta "pertsona ona" zarela erakusteko.
Ondoren, Michael Jackson-en abesti famatu bat entzun dugu "Man in the mirror". What we had conclude about this song, is if we want to change the world, firstly we have to change ourself. That's why the song says: "I'm sarting with the man in the mirror", "I'm asking him to change his ways".
Jarduera honen ostean, beste abesti bat entzun dugu, "Afrikanos en Madrid" izenekoa. Honako ariketa hau ezberdina izan da, hustsuneak betez letra barneratu dugulako:
Abestiekin amaitzen joateko, astean landu guztiaren buruzko rap bat entzun dugu, "Rap contra el racismo". Atera ditugun esaldi garrantzitsuenak eta guretzako esanguratsuenak:
- "...nos separa una absurda clase social permanente".
- "Cuando solo ven la piel y se olvidan de mirar al corazón."
- "Tú no eres racista tío, eres imbécil, por culpa de unos padres ignorantes, eres dócil."
- "Ningún ser humano puede ser ilegal, lo ilegal es que un ser humano no tenga dignidad."
- "Nueva generación con principios, dando una buena educación, sin prejuicios."
- "Por un lado me apena que sea necesario esto, por otro, me alegra oír a mis compañeros."
- "El problema viene cuando no ven el problema y el problema se queda cuando lo niegan."
Proiektu guztiko hasunarnekta
Gaur, ostirala denez, begirada atzera eramateko ordua da. Solidaritate aste honetan egindako jarduera desberdinak berrikusi eta ikasitakoari eta sentitutakoari buruzko hausnarketa egiteko ordua, hain zuzen ere. Bai irakasleok, bai ikasleok aste honetarako genuen helburua, gure barnean begiratzea eta mundua aldatzeko gai ginen jakitea zen. Azken helburu hau aurrera eramateko, lehenik eta behin, gu eta gure inguruko jendea aldatu beharra dago, eta horretarako egin dugu lan aste honetan.
Astelehenean egin genuen jarduerarik garrantzitsuena inkesta bat izan zen. Bertan, gure adineko beste neska-mutilei galdera desberdinak egin genizken. Honela, emakumezkoen eta gizonezkoen arteko desberdintasunak frogatu genituen. Esaterako, 16 urteko neskek, gauean etxera bueltatzean mutilek baino beldur gehiago zutela ikusi genuen. Honekin eta beste adibide batzuekin, suposatzen genuena frogatu genuen: emakumeek ez dituzte gizonek bezalako askatasuna edo eskubideak eta egoera hau aldatu beharra dago, ahalik eta bizkorren.
Asteartean, arrazismoaren historian sakondu genuen. Horretarako, “arraza” hitzaren jatorria azaltzen zuen orrialde bat banatu ziguten. Honi eta interneten aurkitutako informazioari esker, denbora lerro bat egiten hasi ginen, XI. mendean gertatutako arrazen arteko tirabiretatik hasita, gaur egun dauden neorrazismoak aipatu arte. Honela, arrazismoak, gaur egun jarraitzen duen antzinako jatorria duela ikasi genuen, generoen eskubideen desberdintasuna bezala, aldatu beharra dagoena.
Asteazkenean, “Selma” izeneko filme bat ikusi genuen. Bertan, 1960an eta 1970an, Estatu Batuetan zegoen arrazakeria azaltzen zen, baita arraza beltzeko pertsonen bozkatzeko eskubidea lortzeko mugimendua ere. Pelikula honen bidez, asteartean ikasitakoari ikaskuntza gehiago gehitu genizkion eta hasitako denbora lerroan informazioa erantsi eta bukatzeko aukera izan genuen. Azken finean, pelikula baten bidez, nahiko entretenigarria den jarduera baten bidez, aurreko egunean ikasitakoan sakondu genuen.
Ostegunean, azkenik, bi filosofoen ideiak ikasi genituen; Rousseaurenak eta Olympe de Gaugesenak. Azken emakume honek, Rousseauren ideia progresistak borobildu zituen eta, gainera, gizonen eta emakumeen arteko berdintasuna defendatu zuen. Honi esker, bi generoen berdintasuna lortzeko mugimendua duela urte asko hasi zela ikasi genuen, nahiz eta mugimendu horrek gaur egun dirauen. Gainera, egun honetan, boluntario izateari eta amets egiteari buruz ere mintzatu ginen. Lehenengoaren kasuan, bueltan ezer eskatu gabe zeozer egitea dela aipatu genuen, eta amets egitearen kontuan, nahi dugun mundua lortzeko lehen pausoa dela esan genuen.
Jarduera guzti hauek egin ondoren, irtenbideak bilatu beharra dago. Guk, talde bezala, hurbileko pertsonenganako tolerantzia bultzatzea nahi dugu, horretarako jada orain dela denbora asko hartu beharra zegoen konpromesu bat hartu dugu: gure artean, nahiz eta txantxetan izan, ez ditugu errespetu falta ahaikatzen dituzten irainik esango. Gure ustez, hau da, berdintasuna lortzeko lehen pausoa eta bertatik hastea aukerarik onena dela pentsatu dugu.
ASTEAN EGIN DITUGUN FITXAK (HEMEN KLIKATU)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gure taldeko lema: "Gure txanda da mundua aldatzeko".
"Es nuestro turno para cambiar el mundo".
"It's our turn to change the world".
"C'est notre tour pour changer le monde".
“这是轮到我们来改变世界。”
"إنه دورنا لتغيير العالم"
"Это наша очередь, чтобы изменить мир."
"Det är vår tur att förändra världen."
Orain, zu konpometitu zaitez:
Muy interesante
ResponderEliminar