F Taldea (Mary Wollstonecraft)

06/02/2017

Gaur goizean lehenik eta behin otoitza egin dugu. Otoitz hau kurtsoaren hasieran ikusi genuen, bideo honetan talde lana errepresentatzen da eta oztopoak gainditzeko talde lana erabili behar dugu, honen leloa "Mundua dugu etxea" da.

Ondoren Eva-k eskuen jolasa proposatu digu ekintzaren dinamika kokatzeko. Jokoa dibertigarria izan da eta eguna hasteko ideia ona izan da, errepikatuko genuke.


Gero aretora joan gara, bertan aste honetako proiektua aurkeztu eta azaldu digute. Aurkezpenaren ostean Miguel-ek, "Alboan-eko" pertsona batek, bi adibide jarri dizkigu berdintasunari buruz. hau da Miguel-ek azaldutakoaren laburpena: ekintza txikiekin eragin handi bat lortu dezakegu, Martin Luther King egin zuen bezala. Mundua eraldatzea dugu helburu eta horretarako inguruneko jendea eta gu geu aldatu egin behar gara. Sozietatean emakumezkoen eta gizonezkoen berdintasunak aldarrikatu behar ditugu. Lan honen helburua galdera hau erantzutean datza: zer egin dezakegu gazteok mundua eraldatzeko?


Geroago Jaionerekin galdera batzuk erantzun ditugu, berdintasuna eta desberdintasuna desberdintzeko.



Galderak hurrengoak izan dira:
  • Non bizi da taldeko bakoitza?
  • Zenbat neba-arreba dauzkagu?
  • Zein da gure ilearen kolorea?
  • Zenbat neska eta mutik gara taldean?
  • Zenbateko altuera dugu?

Galderak erantzun ondoren ondorioztatu dugu gure artean gauza desberdin gehiago ditugula berdinak baino. Adibidez: altueran ez gara berdinak. Ostean, inkesta baten galderak planteatu ditugu eta 4.DBH-ra joan gara galdera hauen erantzunen bila, gainera 1.BATX-eko beste ikasle batzuei ere galderak egin dizkiegu. Ezberdintasunak egon dira DBHko eta BATXko erantzunetan. 


Inkestan egin ditugun galderak hauek izan dira:
  • Jai giroan etxera joateko orduan (gauean) beldur berdinak dauzkauzue mutilak eta neskak?
  • Jai giroan etxera joateko orduan nahiago duzu jendearekinedo bakarrik joatea?
  • Edozein lanetan uste duzu emakume batek gutxiago kobratzen duela gizonezko batek baino? 
  • Uste duzu kirolean fama berdina dutela gizonak eta emakumeak? 
  • Uste duzue emakume batek gizonezko batek baino eskubide gutxiago dituela?

Galdera hauek egin ondoren hauxe ondorioztatu dugu:

Jaietan neskak beldurra dutela etxera joateko orduan bortzaketengaitik eta mutil gehienak ez dute beldurrik.Jaietan neskak eta mutilak nahiago dute etxera joatea jendearekin, baina desberdintasun bat dago neskak jendearekin joan nahi dute segurtasunik eza sentitzen dutelako eta mutilak jendearekin joan nahi dute bidean ez aspertzeko.Emakumeak gutxiago kobratzen dutela gizonezkoak baino pentsatzen dute 1ºBatxillegoan, ordea, 2ºDBH-n pentsatzen dute betidanik berdin kobratzen dutela. 1º Batxillergoan eta 2ºDBH-n ados daude gizonak kirolaetan fama handiagoa dutela emakumeak baino, telebistan askoz ere gehiago agertzen direlako. 2ºDBH-n uste dute eskubide berdinak ditugula, bestalde, 1º Batxillergoan uste dute ofizialki eskubide berdinak dituztela baina gero ez direla beti betetzen. 2º DBH eta 1ºBatxillergoko pertsonen 2 mutil eta 2 nesken iritziak alderatu ditugu 2 ikuspegi desberdin ikusteko.

Gainera bideo labur bat ikusi dugu baita olerki bat irakurri egin dugu ere. Bideo horri buruzko galderak erantzun ditugu. Bideo hori ikusita hausnarketa bat egin dugu: Pertsonak eskubideak izan behar dituzte, azal desberdinak badute, eskubideak merezi dituzte ere. Bata bestearengandik desberdinak gara modu desberdinetan. Desberdinak izan arren tratu berdinak merezi ditugu. Gizatasuna: Humanidad. 


ZER IKASI DUGU? 
Bigarren DBHkoek eta Lehenengo Batxilergokoek ikuspegi desberdinak dituzte, baita kurtso horietako mutilek eta neskek ere. "Desberdin izateak, berdin egiten gaitu". Martin Luther King-ek egindako mugimenduaren berri izan genuen.


07/02/2017

Gaur, egunero egiten dugun moduan, otoitz batekin hasi gara eguna, otoitz honetan atzoko bideoan agertutako testu bat irakurri dugu. Ondoren konfiantza dinamika bat egin dugu bi talderen artean eguna modu onenan hasteko. Jarraian egun honetako taldearen helburua ezarri dugu taldeko guztien artean: "Arrazismo berriak zer diren jakin eta pentsamendu desberdinak aztertu".


Bigarren orduan arrazismo gaia azaltzen hasi da eta kontzeptu batzuk azaldu ondoren haiei buruz informazioa bilatu dugu, gainera testu bat banatu du, testu honen inguruan ibili gara parrafo bakoitzeko kontzeptua eta ideiarik garrantzitsuena bilatzen. Hauek izan dira testuko ideia garrantzitsuak:

  • Creación de palabra racismo, concepto de raza, diversidad cultural antes de la ilustración.
  • Victimas de esa persecución de los cristianos a los judíos y musulmanes, del siglo XI al XIV.
  • En el siglo XV aparece en España la pureza de sangre debido a la inquisición.
  • Siglo XIX desigualdad a través del racismo biológico. Determinismo para las minorías.
  • Siglo XVI término de raza para diferenciar individuos de una familia.
  • Colonialismo iberoamericano, diferencias entre paganos y cristianos debido a la intolerancia crean en las colonias una sociedad de clases.
  • Siglo XIX clasificación científica y política.
  • 1775 Joan Blumenback clasificación de cinco razas: blanca, americana, malaya, negra y amarilla.
  • Siglo XIII y XIX además de rasgos físicos, rasgos sociales y culturales.
  • XIX. mendean arrazaren zein arrazakeriaren beharra esklabotza justifikatzeko
  • XIX. mendearen hasieran gizarte maila kultuenek beheragoko eta goragoko arrazetan banatuta zegoela espeziea uste zuten. Arrazei politika naziak iritsi zitzaien.
  • XX. mendean arrazakeria eta heterofobia.
  • Hogeiko hamarkadako Alemanian geldialdi ekonomikoa eta etsipena ziren nagusi, herrialde atsekabetua zegoen. Gizon ahaltsu bezaien autoritario bat boterera iritsi zen. Pentsamendu nazional sozialista arraza garbiaren bila joan zen.
  • Garai hartan erlijio juduko alemaniarrak bazeuden ere, nazioen pertzepzioan ez zen aniztasuna onartzen.
  • Holokaustoa arrazakeriaren heterofobiaren eta aniztasunaren inguruko gorrotoaren adierazgarri gorena izan zen.
  • "Arrazaren" kontzepturaen sorrera historikoaren ondorioz, giza taldeen aldaketa teoriko handia gertatu zen.

Ondoren, denbora lerro bat egin dugu ikasitako eta bilatutako pertsona eta gertakizun guztiekin. Honekin hausnarketa bat egin dugu: gaur egungo gertaeretatik, hurbilago dauden pertsonak eta ekintzak, garrantzi handiagoa dute; orain dela mende batzuk gertatu zena baino.














Lekubatasunak irakurri ditugu eta galdera hauei erantzun diegu:

Zer sentitu duzu?  
Sentitu dugu errukia eta tristura apur bat haien bizimodua ikusita.
Zein izan da deigarriena? 
Que haya una bomba terrorista y que tu compañera de clase te diga:"tu padre ha puesto la bomba". Pertsonek ez dute bere bizilekuetan gertatu denaren errua.
Zure ustez, halakorik gertatu lekizuke noizbait 
Bai, etorkizunean ez dakigu zer gertatuko den.
¿Puedes reconocer algunos de los conceptos que hemos trabajado en la clase de hoy?
Xenofobia, discriminación, racismo.

Ostean, bideo bat ikusi dugu. Bideo horretan zenbait kontzepturekin geratu gara. Bideoa, "Los efectos del racismo en los niños" izena du. Bideoaren esteka: https://www.youtube.com/watch?v=qGDvt4yKTiM



En ese vídeo les hacen preguntas y los niños responden eligiendo una de las dos muñecas, una muñeca negra y otra blanca. Para la mayoría de las preguntas negativas eligen a la muñeca negra, para las preguntas como "¿Quién es la más bonita?", eligen a la muñeca blanca. A una niña le preguntan por qué es mala la muñeca negra y esta le contesta que es mala porque es todo negro. Nosotros nos quedamos con el siguiente mensaje: "Es más fácil desintegrar un atomo que un prejuicio".

Hemos leído un texto de “Tahar Ben Jelloun” y hemos empleado unas de las técnicas de IK-KI. Una persona subrayaba, la otra anotaba al margen, otra persona leía y, la restante, apuntaba las dudas. Hemos trabajado muy bien en grupo y nos ha parecido un texto muy adecuado para el racismo, ya que aparece detalladamente qué es el racismo y creemos que nos hemos identificado porque cuando éramos pequeños también nos hemos hecho este tipo de preguntas. Finalmente hemos leído la introducción de una de la noticias de "ELdiario.es". 

De esta clase sacamos varios aprendizajes y nos damos cuenta de que hay más de un modo de discriminación. Además hemos aprendido unos términos nuevos como el "neorracismo" y "xenofobia". Por otro lado, también hemos mencionado a personas relacionadas con algún movimiento en contra del racismo que no sabíamos que tenían relación alguna con el mismo. Creemos que los profesores habéis tenido una buena idea en el orden de la clase, ya que, primero hay que analizar la historia del racismo para después observar el racismo actual. Con este trabajo intentamos evitar nuevos racismos y el ser nuevos racistas.


ZER IKASI DUGU? Arrazismoaren historia eta arrazismoarekin zerikusi duten pertsonaiak aipatu eta bilatu ditugu. Diskriminazio mota desberdinak daudela eta neorrazismoa existitzen dela ikasi dugu. Umeak jadanik aurre-iritziak dituzte beltzaran jendearengan, horrek esan nahi du beraien hezkuntza eta influentziak arrazistak direla. Esaldi honekin geratu gara: "No se nace siendo racista". 



 08/02/2017

Gaur goizean, otoitz batekin hasi dugu eguna. Geroago, dinamika berri bat izan dugu. Otoitzan abesti bat entzun dugu. Ondoren joku bat egin dugu gaian sartzen joateko, joku horretan ezberdinak diren pertsonak talde batean batu behar izan dira eta zergatik batu diren talde horretan azaldu behar izan dute, talde desberdinetan geundela, bideo bat ikusi dugu eta gauza garrantzitsuenak eta berdintasunarekin zerikusia duten gauzak apuntatu behar izan ditugu.



Gero "Selma" pelikula ikusi dugu. Estatu Batuetan kokatuta dago, batez ere Alabama-ko estatuan. Jendeak lan batean sartzeko arraza jarri behar zuen. Martin Luther King-ek segregazioarekin amaitu nahi zuen eta arraza beltza daukaten pertsonek bozkatzeko eskubidea eskatzen zuten. Lehen manifestazioak Selman gertatu ziren eta gau hartan bertako poliziak protestanteak jipoitzen zituzten. Berdintasunaren alde borrokatzearen ondorioz hainbat istilu daude, modu baketsuan eta biolentziarik gabe protestatzen dute. Azkenik garaile irtetzen dira berdintasunaren alde zeuden pertsonak.

Gaur egun, aintzinan lortutako eskubideak ahasten hari dira, alkate beltz bat izendatu zuten eta arraza zuriko pertsonak bertatik alde egin zuten eta, ondorioz, langabezia zegoen herrian. Drogak saltzen ziren edozein bazterrean, armak ere, segurtasun eza dagoelako.



MARY WOLLSTONECRAFT

(Spitalfields, 1759ko apirilak 27Londres, 1797ko irailak 10) XVIII. mendeko britainiar filosofo eta idazlea izan zen, emakumeen eskubideak aldeztu zituen lehenengoetarikoa.


XVIII. mendeko Britainian idazle profesional eta independente bihurtu zen emakumea izan zen, eta bere lanen artean aurki daitezke hainbat eleberri, ipuin, saiakera, tratatu edo bidai liburuak. Genero ikasketetako esparruan ezagunen egin duen saiakera Vindication of the Rights of Women (1792) izan da, eta bertan arrazoitzen duena zera da: emakumea ez da, izatez, gizonaren menpekoa; eta hala badirudi, emakumeak gizonak baino hezkuntza gutxiago jaso duelako izango da. Hori dela eta, gizon nahiz emakumeak izaki arrazional gisa tratatu behar dira, eta arrazoian egon behar luke oinarritua gizarteak berak ere. 

Wollstonecraft beraren bizitza ere oso jarraitua izan da. Henry Fuseli eta Gilbert Imlayrekin erromantzeak izan ondoren (azken honekin Fanny Imlay izeneko alaba izan zuen), William Godwin filosofoarekin ezkondu zen (anarkismoaren aitzindarietako bat), eta harekin izan zuen Mary Shelley izeneko alaba, Frankesteinen idazle izango zena. Alabaren jaiotzan arazo batzuk medio hil zen Wollstonecraft 38 urte zituela eta hainbat eskuizkribu bukatu gabe utzita. Godwin alargunak, hala ere, 1798an emaztearen bizitza kontatzen zuen memoria bat argitaratu zuen (Memoir), feministaren izen ona mende batez zapuztu zuen ohiz kanpoko bizitza azaltzen zuena. 

Gaur egun, Mary Wollstonecraft feminismoaren filosofiaren aitzindari kontsideratzen da; bai bere bizitza pertsonala, bai bere ideia filosofikoak XX. mendeko mugimendu feministen oinarritzat hartu izan baitira.


ZER IKASI DUGU?

Pelikula bat ikusita, arrazismoa era praktiko batean ikusi genuen. Ondoren gaur egun Selmaren (pelikulako herria) egoera aztertu genuen, gizartean aurrera egiteko pertsonen pentsatzeko era aldatu egin behar da eta ez gara tradizioan geratu behar.



09/02/2017


Gaur goizean goizeko otoitza egin dugu eta atzoko abestia entzun dugu berriz. Abestia entzun ondoren, abestiaren letra aztertu dugu. Lerroz lerro esaldien esanahietan sakondu dugu.

Ondoren Aristotelesi buruz testu bat irakurri dugu. Testuren hasieran Aristotelesen bizitza agertzen da laburbilduta. Bere ustez, grina jarraitzen badugu ondorio txarrak izango ditugu, arrazoiak jarraitu behar dugu. Beraren ustez moderazioa da bertute nagusia eta zoriona bertutearekin erlazionatzen du. Geroago ilustratuei buruzko ideiak irakurri ditugu. Ilustrazioa XVII-XVIII.mendeetan sortu zen. Ilustratuek pentsamendu askea, adierazteko askatasuna eta zure bizitzan erabakitzeko eskubidea defendatzen du. Arrazoiarekiko konfiantza zeukaten. Azkenik erlijioa kritikatzen zuten intolerantea izateagatik.

Ostean Rousseau eta Gouges-en bizitzaren hamar datu eta bost ideia garrantzitsu bilatu ditugu:


JEAN JACQUES ROUSSEAU

  • Nació el 28 de junio de 1712 en Ginebra (Suiza).
  • Es bautizado el 4 de julio del mismo año.
  • Fue educado por sus tíos tras la muerte de su madre pocos días después de su nacimiento.
  • Trabajó como aprendiz de grabador a los 13 años.
  • Se convirtió en secretario y acompañante asiduo de madame Louise de Warens.
  • En el año 1742 se radica en París, donde trabaja como profesor, copista y secretario político.
  • En 1760 escribió la novela Julia o la nueva Eloísa.
  • Hizo amistad con el filósofo francés Denis Diderot.
  • Influyó en el romanticismo en literatura y en la filosofía de principios del siglo XIX.
  • Rousseau falleció el 2 de julio de 1778, en Ermenonville, Francia.


5 IDEIA GARRANTZITSU

  • Consideraba que la educación era el camino idóneo para formar ciudadanos libres conscientes de sus derechos y deberes en el nuevo mundo que se estaba desarrollando.
  • Rousseau determina unos nuevos fundamentos para una pedagogía renovada, acorde a los nuevos tiempos.
  • ''El hombre nace libre, pero en todos lados está encadenado''
  • ''El hombre es bueno por naturaleza''.
  • ''Siempre es más valioso tener el respeto que la admiración de las personas''


 OLYMPE DE GOUGES

  • En 1750 ganó el premio de la Academia Dijon por “Discours sur les sciences et les arts”.
  • En 1752 su ópera “Le devin du village” fue interpretada por primera vez.
  • Voltaire atacó las opiniones de Rousseau y los dos filósofos fueron enemigos.
  • El contrato social (1762) expuso argumentos para libertad civil y ayudó a preparar la base ideológica de la Revolución Francesa al defender la voluntad popular frente al derecho divino.
  • En su estudio Emilio (1762) señala la importancia de la expresión antes que la represión para que un niño sea equilibrado y librepensador.  
  • Era escritora, dramaturga, abolicionista y feminista francesa.
  • Su nombre real era Marie Gouze
  • Detenida por su defensa de los Girondinos fue juzgada sumariamente y murió guillotinada.


5 IDEIA GARRANTZITSU

  • Tuvo una ideología revolucionaria y feminista.
  • Realizó planteamientos sobre la supresión del matrimonio y la instauración del divorcio.
  • Militó por el reconocimiento paterno de los niños nacidos fuera de matrimonio.
  • Una precursora de la protección de la infancia y a los desfavorecidos.
  • Tomó partido por los Girondinos y advirtió sobre los riesgos de dictadura criticando duramente la política de Robespierre y Marat.



GALDERAK

1. Olympe de Gougesen Emakumeen Eskubideei buruzko adierazpena onartzen zuen Rousseauk?

Rousseauk ez zituen Olympe de Gouges-en adierazpenak onartzen gizon matxista bat izan zelako. Gizonen nagusitasuna agertzen delako bere testuetan.


2. Zer esan nahi du abolizionista izateak? Horixe al zen Rousseau?

El abolicionismo, la anulación de leyes o costumbres. El término se aplicó a la corriente que propugnaba la abolición de la esclavitud. Rousseau, cuyas ideas inspiraron la fase más democrática, más igualitaria y finalmente abolicionista.


3. Beltzak zuriak bezalakoak zirela uste zuen Rousseauk?

Según Rousseau, el hombre era feliz en estado salvaje porque no había sufrido todavía las terribles desigualdades que existían en la sociedad civilizada. El igualitarismo ilustrado influyó en la redacción de la Declaración de Independencia de los Estados Unidos de 1766, donde puede leerse: “Tomamos como evidencia en sí mismas, las siguientes verdades: que todos los hombres han sido creados iguales, que su Creador les ha otorgado derechos inalienables, entre los que se encuentran la vida, la libertad y la búsqueda de la felicidad”. Gizaki zuriak eta beltzak ez daude mailaberdinean. Berdintasun maila ez zen berdina izan zurien eta beltzen artean.


4. Zure ustez, Rousseauren ideiak osatu zituzten Olympe de Gougesek eta Toussaint Louverturek? Zergatik? Gaur egun nolako eragina dute ideia horiek?

Bai osatzen dituzte Rousseauren ideak. Rousseauk ez zuelako ezer esan emakumei buruz. Lehenengo aldiz aldarrikatu zuen emakumeen eskubideak. Ekarpen nabaria eta garrantzitsua gaurko gizarteari begira.


5. Autore horiek aurretiaz ezagutzen zenituen? Ikasi egin beharko lirateke? Zergatik?

Rousseau bai ezagutzen genuen aurreko urteetan historian ilustrazioa lantzeko orduan Rousseau agertzen delako. Horrez gain urte honetan ere landu egin dugu. Olympe de Gouges ez genekien nor zen ez dugu inoiz bere izena entzun. Ikasi egin beharko lirateke 2 pertsona horiek. Historian zehar pertsonai garrantzitsuak izan direlako eta zeregin garrantzitsu bat egin dutelako.



Taldeko kideen artean zer den boluntario izatea erantzun dugu eta gero klaseko pertsona guztien artean konpartitu egin dugu eta hau izan da guztien erantzuna:


ZER DA BOLUNTARIO IZATEA? Boluntario izatea, zerbait nahi duzulako egitea da, sari ekonomikorik gabe eta beste pertsonak laguntzen. Boluntarioa pertsona solidarioa, eskuzabala, laguntzailea, positiboa, atsegina, pertsona ona, jatorra, apala, gogotsua eta parte hartzailea izan behar da. Gainera boluntarioa izateko gogoa eta astialdia izan behar du.



Gainera kartulina bat egin dugu. Lehenik eta behin balizko etorkizuneko ideiak pentsatu eta idatzi ditugu, geroago nahimenezko etorkizuean zer nahi dugun idatzi dugu eta, azkenik, batetik bestera eraldatzeko zer egin behar dugun idatzi dugu.







Beranduago Eduardo Galeanoren "El derecho al delirio" irakurri eta entzun dugu. Gure ustez esaldirik garrantzitsuena aukeratu dugu: "no habrá niños de la calle, no habrá niños ricos". Esaldi hori aukeratu dugu berdintasuna adierazten duen esaldi bat delako.


ZER IKASI DUGU?
Egun honetan filosofoen garrantzia ikusi genuen berdintasunarekin zer ikusi handia du. Gougesen garrantzia Rousseau-ren ideiak osatzeko oso garrantzitsua izan zen. Ikasi dugu gauzak aldatzeko gu geu aldatu behar garela lehenengo.


10/02/2017

Gaur goizean, otoitza desberdina izan da, ingelesez egin dugu. Ipuin bat irakurri dugu nekazari bati buruzkoa, bertan talde lana goraipatzen du eta esaten duenez bere taldekideengatik izan ez balitz bere garia txarragoa izango litzateke. Gero esnatzeko dinamika egin dugu, masaje bat eman diogu elkarri. Abesti batzuk entzun ditugu:

Africanos en Madrid

Madrid la noche se vuelve de esparto, 
cuando llega la despedida 
hay un hueco a medida, para el polizonte 
se marchó lejos de su casa, con el corazón en rodaje 
a cambio de ese pasaje, vendió su alma al diablo.
Hoy de nuevo le vi pasar, algo triste pero amable 
siempre infatigable, tras el pan y la sal 
hoy de nuevo le vi pasar, tenía los ojos alegres 
alguien le dio noticias breves, de su pueblo natal 
El pecado de ser africanos en madrid 
abrí los ojos para ver, que no llega el sol aqui 
el pecado de ser ébano, sangre y marfil 
si miras bajo su piel, hay un mismo corazón 
Quizás con un poco de suerte, llegarás hasta la "gran vía" 
sin que la policía te pida el pasaporte 
si la luna está de tu parte, por ventura tendrá su cama 
hecha de hojas y ramas, en "la plaza de españa" 

En esta canción el tema principal es el racismo, habla de la clase social que nos separa. Hemos remarcado dos oraciones: "El pecado de ser africanos en Madrid" y "Si miras bajo su piel hay un mismo corazón". 
Abesti honen ostean, beste abesti bat entzun dugu arrazakeriari buruz.


Estos dos párrafos han sido los que mas nos han llamado la atención:

Hay un párrafo que quiere decir que exteriormente ninguno somos iguales, sino que hay altos, bajos, guapos...Pero que al final todos compartimos el mismo destino. La conclusión a todo esto es que deberíamos darnos cuenta todos que el físico no es un factor importante.

Nuestra opinión, quiere decir que el color no importa cuando hay dinero por medio, y que la vida es tan cruel que ser honrado es casi imposible ,que el racismo existe por que nosotros lo permitimos, como dice la canción esta en el bolsillo del hombre.


Como reflexión general podríamos decir que el racismo tiene que ver con el clasicismo. La educación tiene mucho que ver con la forma de pensar de los niños y es por eso que los niños quieren estar con niños de otras razas. En esta canción se habla de la clase social que nos separa porque en la canción aparece "es el temor a la igualdad ignorar lo diferente, pues, nos separa una absurda clase social permanente". Otro episodio del más intolerante fascismo.

Proposamenak

Astean zehar egindakoaren arabera azkenik taldekide bakoitzak proposamen bat egin behar du zer eta zelan eraldatuko duen mundua.

Xabier Soto: Berdintasunaren alde jokatu ezberdinak garela pentsatzen dutenei berdinak garela erakustea, familiatik hasita gero Durango osora hedatzen.


Igor De Ara: Aste honetan konturatu naiz benetan mundua alda dezakegula ekintza eta laguntza txikiekin, ni pertsonalki aldatzeagatik hasiko naiz, batez ere hizkera eta terminoak zainduz, eta ondoren ingurukoen pentsamoldea aldatzen jarraituko dut arrazakeriari dagokionez.


Teresa Benito: Arrazakeria gaur egun existitzen dela ingurukoei transmititzea eta horretarako neorazismoa zer den eta nola konpondu azalduko diet.


Andoni Quero: Boluntario izatea oso garrantzitsua da hortaz Afrikara joaten saiatuko naiz boluntario bezala, bertako jendea laguntzera.


TALDEAREN HELBURUA

Durango mailan zenbait asoziaziotan (emakumeen aldekoak, ONG-ak ...) boluntario izatea eta behar dutenean laguntzea.


1 comentario: