A Taldea(Teresa de Calcuta)



SOLIDARITATE ASTEA


07/02/2017
Otoitza:
Kurtso hasieran ikusitako indar lerroaren bideoa ikusi dugu, bideo honen leloa mundua dugu etxea da. Bideoa ikusi ondoren, bideoari buruzko hausnarketak partekatu ditugu.Otoitza eta gero lokartuta geundenez jolas bat egin dugu eguna gogor hasteko.

 1.Jarduera:
Gure tutorea eta bere languntzailea, kasu honetan Evak, orri batzuk banatu dizkigute eta gure hellburu pertsonalak eta taldekoak adostu ditugu.Ondoren aretora jaitsi gara proiektuaren aurkezpena entzuteko eta ikusteko.Esan behar dugu, aurkezpen on bat izan dela, zeren eta azalpen garbiak eman dituztelako eta proiektuaren helburua nahiko argi itxi dute.

 2.Jarduera:
Jaionek horri batean taldeko kideek zertan garen berdinak apuntatzeko esan digu.Gure taldean gauza asko berdin ditugula konturatu gara, adibidez:Ile kolorea,Musika genero gustokoena,Gure gustuko kolorea.Adibide hauek ikusita ondorio bat atera dugu, ondorioa hurrengoa izan da: Nahiz eta pertsona desberdinak izan arren gauza asko hamankomunean ditugula konturatu gara.
Ondoren Jaionek inkesta batzuk egin behar genituela esan digu. Hau eta gero inkestak egitera jarri gara.Inkestak hainbat galdera desberdin zituen. Galderak berdintasunaren arlotik abiatzen ziren.Galdera hauek izan dira:

Kulturartekotasunaren ados zaude ala ez?
Gillermo Unzueta: Bai
Naia Abad:Bai
Ander Martinez:Bai
Oier Garcia:Bai
Justin Solorzano:Bai
Ondo iruditzen al zaizu kirolari esker mutilak bizi al izatea eta neskak besta alde batetik ez?
Gillermo Unzueta:Ez
Naia Abad:Ez
Ander Martinez:Ez
Oier Garcia:Ez
Justin Solorzano:Ez
Arrazakeri kasu baten aurrean zerbait egiten duzu?
Gillermo Unzueta: Bai
Naia Abad:Bai
Ander Martinez:Bai
Oier Garcia:Bai
Justin Solorzano:Bai

Gerago 4DBH-ra joan gara ikasleei inkestak egiteko. Inkesta beteta izan eta gero ondorio bat atera dugu. Ateratako ondorioa izan da guztiak badakitela gaur eguneko gizartean desberdintasunak daudela eta haien aurka joateko prest daudela argi utzi dute inkesta honetan.

 3.Jarduera:
Eguneko bigarren bideoa ikusi dugu. Pertsonen ezaugarri buruzko bideo bat izan da.Bideoa ikusi ondoren galdera batzuk erantzun ditugu eta bi ondorio atera dugu. Denok garela berdinak desberdinak garelako eta denok eskubibe berberak ditugulako. Egunari amaiera emateko olerki bat irakurri dugu. Olerki honek egunean zehar egindakoa laburtu digu: Denok gizakiak garela



Ondorioak:


07/06/2017
Otoitza: Egunari hasiera emateko denon artean olerki bat irakurri dugu. Olerkia irakurri eta gero hausnarketa pertsonal bat egin dugu. 
Hausnarketa ondoren, konfiantza lantzeko  joko bat egin dugu. Jolas honi esker, gure arteko erlazioa eta konfiantza hobetzea eta lantzea lortu dugu.
Gure ustez dinamika oso ona izan da, eta egunari hasiera emateko baliagarria dela pentsatzen dugu.

1.Jarduera
Geroago gaur landu beharreko gaia aurkeztu digute, arrazakeriaren historia. Jarraian atzo emandako ebaluazio orria komentatu dugu eta honi esker gure eguneko helburuak finkatu ditugu.
Gero, gure helburua denbora lerro bat egitea izan da, eta hori lortzeko zenbait informazio iturri erabili ditugu, hain zuzen ere liburua, orri testu bat eta ordenagailua.
Lana banatu ondoren, historiako arrazakeriako egoerak aztertu ditugu. Hori egin eta gero, denbora lerroa egitera ekin dugu, eta konturatu gara gaur egungo gertaerak garrantzi handiagoa dutela antzinakoak baino, zeren eta gertakizun haiek dira gure historia adierazten dutenak.Hemen daukazue gura denbora lerroa:



2.Jarduera
Jarraituz, definizio batzuk landu ditugu, hauek izan dira definitutako hitzak: diskriminazioa, arrazakeria, xenofobia eta neoarrazakeria. Honi esker konturatu gara, kontzeptu hauek gaur egunean oso nabariak direla gure gizartean
  • Arrazakeria: Arrazismoa edo arrazakeria arrazak gizabanakoen ezaugarriak baldintzatu edo-eta determinatzen dituela baieztatzen duen jarrera nahiz pentsamoldea da.
  • Diskriminazioa: gauzak edo gizakiak bereizteari deritzo orokorrean. Gizakiak edo giza-taldeen diskriminazioa eskubide eta aukera-berdintasunaren aurkakoa eta generoan, arrazan, jaiotza-lekuan, hizkuntza edo irizpide etniko, erlijioso, politiko, sexual edo ekonomikoetan oinarrituz gertatzen denean ez bidezkotzat jotzen da
  •  Xenofobia: Atzerritarrei, beste talde etnikoei edota kultura arrotzeko pertsonei mesfidantza, gorrotoa, arbuioa eta fobia eragiten duen aurreiritzi bat da
  •  Neoarrazakeria:Arrazakeria gehiago nabaritzen da kulturalean, erlijioan baino


3.Jarduera
Definizioak bilatu eta gero bideo bat ikusi dugu. Bideo horretan ume batzuk galdetegi bat erantzuten zuten. Bideoan arraza desberdinetako umeak agertzen ziren eta haien aurrean bi panpin zeunden, bat zuria eta beste bat beltzarana. Umeei galdera batzuk egiten dizkiete bi panpinen artean bat aukeratzeko, hala nola: Zein da itsusiagoa, Zein den txarragoa, Nor den ederragoa...
Bideoa nahiko hunkigarria izan da. Bertan, gizartearen eragina nahiko argi ikusten zen. Gure helburua gizartea duen ikuspegi erratu hau ezabatzea da.

4.Jarduera
Gaurko eguna bukatzeko, testu bat eman digute hainbat pertsonen testigantzekin.Hauek irakurri ditugu eta irakasleak egindako galdera batzuk erantzun ditugu. Galderak hurrengoak izan dira:

Zer sentitu duzu lekukotazunak irakurtzean?
Gure taldean, lekukotasuna irakurri eta gero lotsa sentitu dugu umearen jokabidea ikustean.

Zuretzat zein izan da deigarriena eta zergatik?
Gure testuan deigarriena umeak erakutsi duen jokabidea izan da. Umea "Negro dame la hora"  bota du. Geroago konturatu gara horrela hitz egiten badio nagusi bateri nola egindo dion bere adineko bateri. Errespetu falta hutsa izan da. Pertsona guztiak eskubide berdinak ditugulako nahiz eta kolore, jaioterri, klase sozial edota jaioterri desberdina izan.

Zure ustez,halakorik gertatu lekizuke nozbait?
Agian bai, edo agian ez. Baina gaurko gizartea ikustean baliteke gertatzea eta inori gustatuko zitzaigun.

Ariketan landu ditugun kontzeptuetako bat antzeman duzu pertsona horien egoeretan?
Bai,diskriminazioa

Ondorioak:


08/02/2017
Otoitza:
Beste bi egunetan bezala lehenik otoitza egin dugu. Gaurko otoitzan abesti bat entzun dugu abestia "Mi casa es el mundo" du izena. Abestitik gehien gustatu zaigun esaldia "el amor es mi bandera" izan da.
1.Jarduera
Geroago film bat ikusiko genuela esan digute eta giro horretan sartzeko "Freedom" abestia entzun dugu. Abestitik hitz edo esaldi batzuk atera ditugu gureag hurrengoak izan dira: Desberdintasunak beltzen eta zurien artean, I am a man, Vote for all human rights. Hau bukatuta filma ikusten hasi gara. Film nahiko luzea eta geldoa izan da, baina garrantzitsuena edukia izan da.Ikusi dugun filma Selma izenburua du. Film hau Selmatik Montgomery-ra gertatutako martzetan dago oinarrituta, martza hauek boto eskubideetatik gertatu ziren.
2.Jarduera
Pelikula bukatu dugunean Irakasleak galdera batzuk bota dizkigu eta klase guztia erantzun ditugu. Geroago irakasleak orri batzuk banatu dizkigute eta timeline bat egiteko esan digute.Orri hauetan Selma hiriaren egoera isladatzen zen.Irakurri ondoren, konturatu gara gaur egun Selman ez dagoela segurtasunik. Jende guztia edo ia guztia drogetan dago sartuta eta gainera txikatik arma bat izaten dute arma bat gainean. Horregatik bertako biztanleek ez dute lanpostu bat aurkitzen, gehienak kartzelan egon direlako. Honekin bukatzeko hainbat soluzio eman ditugu, hala nola: Gobernua laguntzea bertan bizi diren jendea lanpostu bat aurkitzeko, Bertan bizi diren jende guztia talde bezala berriro batzea eta lantegiak berriro zabaltzea.Honez gain, ez dela bakarrik eskubideak aldatu behar baizik eta pertsonen pentsamoldea be aldatzen saitu behar gara.




3. Jarduera



1908ko Martxoaren 8an, Cotton New Yorkeko fabrikako ehun-sektoreko langileak greban agertu ziren hobekuntzak laneko bere gizapetiko baldintzetan erreibindikatzeko. Itxi ziren bere erreibindikazioez arduratzera patroiaren ezetzaren aurreko fabrikan. Langile guztiak hil ziren sutea sortu zen.



1910ean, Emakume Sozialistako II. Konferentzian, Clara Zetkin-ek emakumeen eskubideak erreibindikatzeko nazioarteko egun bezala martxoaren 8a proposatu zuen.

1993an, Nazio Batua Emakumeen kontrako Bortizkeriaren Ezabapenaren gaineko Adierazpena onartu zuen.

1997an batzarrean Nazio Batutako Jenerala Eguna bezala Martxoaren 8an aldarrikatzen da Emakumeen Eskubideetako Nazioartekoa.




Ondorioak:


09/02/2017
Otoitza:
Otoitzaren bidez, hasiera eman diogu egunari. Otoitzan eguneroko ezaldiak irakurri ondoren, atsoko abestia berriz entzun dogu. Abesti hau entzun ondoren letra irakurri eta aztertu dogu. Oni ezker  ikasi dogu zelan abesti baten bidez gaur egungo errealitatea adierazten gaitu.
1.Jarduera
Eguneko lehen jarduera, filosofiarekin lotuta dago. Jarduera honen izenburua “FILOSOFIA ETA ESKUBIDE BERDINTASUNA” da. Jarduera onetan lehenik eta behin filosofo batzuk aztertu ditugu denon artean, hauek izan dira:
  • PLATON: Lehen akademia sortu zuen, K.a. IV atenastarra zen, sokratezen ikaslea izan zen. Idazle handia izan zen, bere lan gehienak elkarrizketak izan ziren eta kontzezio unibertsala definitu zuen; hau da gizakien munduan justizia ezarri zuen.



  • ARISTOTELES: k.a. IV. Amaieran osatu zuen, lan gehienak “Atenasen” garatu zituen, lizeo eskola sortu zuen, Alexandroren tutorea izan zen eta Platonen ikaslea. Zoriontasuna lortzeko berdintasuna eta gertaera onak egin behar dira, eta bere azkenengo ezaugarri garrantzitsua giza bertutea da; gizaki arrazionalak garelako eta geure berezko izaerarekin bat egiten da, honek bi ezaugarriak betetzen baditugu sorkuntza daukagun helburua beteko dogu.



Lehen jardueraren barruan, beste jarduera bat burutu dogu. Galdera hauek erantzun ditugu taldeka eta erantzun ondoren ikaskide guztien artean komentatu ditugu. Eta denon artean elkar banatzerakoan konturatu gara erantzun askotan bat egin dugu. Hauek dira galderak:
Olympe de Gougesen Emakumeen Eskubideei buruzko Adierazpena onartzen zuen Rousseauk?
Bai, Rousseau Olympe de Gougesen Emakumeen Eskubideei buruzko adierazpena onartzen zuen
Zer esan nahi du abolizionista izateak?Horixe al zen Rousseau?
Abolizionista izatea, lege edo tradizio batek duen boterea kentzea da. Rousseau adoz dago, zeren eta Olympe de Gougese urratsak jarraitu zituelako.  


Beltzak zuriak bezalakoak zirela uste zuen Rousseauk?
Ez, beltzak zuriak baino balio gutxiago zutela pentsatzen zuen


Zure ustez, Rousseauren ideiak osatu zituen Olympe de Gougesek? Zergatik? Gaur egun nolako eragina dute ideia horiek?
Bai,


Autore horiek aurretiaz ezagutzen zenituen? Ikasi egin beharko lirateke? zergatik?


Gaur landutako autore biak, ez genituen ezagutzen. Rousseau bai ezagutzen genuen filosofiako ikasgaian ikasi genuelako. Eta Olympe Gouges ez genuen ezagutzen, baina gaur aztertu ondoren, konturatu gara ikasi behar dugula, bere ideiak gaur egun eragin handia izan dutelako.    
2.Jarduera
Eguna jarraitzeko, bigarren jarduerari hasiera eman diogu. “Zer den boluntariotza?” galdera erantzun dogu, lehenik eta behin taldeka definitu dogu eta geroago ikasle guztien artean gure definizioak elkar banatu ditugu. Jarduera oni esker denon artean lan egiten eta gure arteko erlazioa hobetu dogu.





Bigarren jarduera honen barruan, kiniela bat bete dogu, kiniela hau pertsonala izan da, kiniela hau bete ondoren, gure erantzunak begiratuz gelatik banatu gara, eta gure artean komentatu dogu. Oni ezker konturatu gara pertsonak desberdinak izan arren, pentsaera askotan bat egin dogu.
3. Jarduera
Hirugarren jarduera eta azkena hau izan da; kartulina baten bidez gertatutako dena, nahi duguna gerta dadin eta egin beharreko ataletan bananduko dogu. Jarduera hau praktikan ipini ondoren, konturatu gara desberdintasun handia dagoela mundu mailan eta hori egiten du desoreka bat sortzea munduan.


Hirugarren jarduera eratu ahala bideo bat jarri dute, eta bideo onetan konturatu gara ez dugula aditasun askorik jartzen gure inguruan gertatzen direzen gertakariei.
Bideo hau ikusi eta entzun ondoren, Moisesek bideoa ezaten duena horri batean eman digu, eta garrantzitsuena azpimarratu behar izan dugu. Gero denen artean konpartitzeko.


10/02/2017
Otoitza:
Egunari hasiera emateko, Aitorrekin beroketa ariketa bat egin dugu, taldeka. Bertan korro batean jarri gara gure artean masajeatu egin gara. Ariketa honi esker esnatu eta konfiantzan sartu gara.

Horren ondoren,otoitzarekin hasi gara. Testu bat irakurri ondoren ondorio batzuk atera ditugu testuari buruz eta ikusi dugu testuaren protagonista berekoia dela, zeren eta, nola bera du arto hoberena besteei ematen die bere arto ereiteko eta besteen artoa alde batera usteko. Kasu honetan diskriminazioa ikusi dezakegu protagonistaren aldetik beste partaidetarantz.

1. Jarduera
Lehenengo jardueran abesti bat entzun dugu arrazismoaren aurka. Abesti honen izena "RAP VS RACISMO" da. Azpimarratuta dauden esaldiak, guri garrantzitsuak iruditu zaizkigunak dira.
CHOJIN
El subidón de estar aquí todos reunidos,
se pierde un poco cuando piensas en el motivo.
Todos distintos con su rollo y con su estilo,
pero es Hip-Hop y hay que dejarlo bien clarito
LIRICO
¿te has parado alguna vez ha hablar contigo mismo?
la vida puede ser de otro color si se habla de racismo
no vengo a dar un discurso de derechos humanos
ni vengo a contaros una de romanos
es la lucided frente a la estupidez que existe
yo me pregunto donde empieza y donde acaba el chiste
buen desplante al vendedor ambulante que es otro currante
con familia y un futuro por delante
SANTO
cada uno es único en su especie
no hay motivo ni razón para que se desprecie
es el temor a la igualdad y ha ignorar lo diferente
nos separa una absurda clase social permanente
máximo odio por la mínima razón
no hay color, no hay comparación
tan solo otro episodio donde el mas intolerante fascismo
no se cura leyendo y el racismo viajando tampoco
LANGUI
por muchas canciones que hagamos
por mucho que nos manifestemos
por muchas victimas que sufran
no caigan a lo largo del terreno
no nos concienciamos y asi nos va
y en el articulo nuemero uno escrito esta
nacemos libres iguales en derecho y dignidad
a ver ¿porque es tan díficil llevarlo a cabo fuera del papel?
Kase O
alto bajo feo guapo negro blanco ¿que mas da?
dentro de cien años todos calvo bajo tierra ¿va?
¿no has probado nunca conocer a un extranjero?
fijate en los niños ellos saben de que va este juego
y esque la raza humana es un crisol
el que no pueda ver belleza enesto no merece ver el sol
paso el relevo al compañero, para este mundo nuevo
es el triunfo del amor contra el miedo
NACH
cuando la bestia racista siente rabia y muerte
cuando la fobia se contagia y hierve acusandote de no ser igual
cuando en un mundo global
el buscar comida en otra tierra te convierte en ilegal
cuando la ley de extranjeria te atrapa sin motivo
y la hipocresia tapa sus ojos y sus oidos
racismo y marginacion cuando solo ven al piel
y se olvidan de mirar al corazón
LOCUS
nadie te pide que salves el mundo de su dolor
todos perdimos la fe en un futuro mejor
esta vida es tan cruel y tan canalla que lo entiendo
a veces ser honrado es como mear contra el viento
pero no mieres el colro de mi piel
si realmente quieres ver el color de mis billetes
terremotos, huracanes, guerras, hambre
el racismo esta en los bolsillos del hombre
OSE
respira del todo esta brisa
ponte en la piel del otro a ver cuanto dura tu sonrisa
mostrar respeto al desigual por sexo, ideologia o cultura
para que afecto y sensibilidad rodeen la estructura
porque con intelorancia muestras deficit en cerebro y corazon
hoy comparto mi voz y mi amor contra la sinrazon y el dolor
y la falta de inteligencia y comunicación
NERVIOZZO
tu no eres racista, tío eres imbécil
por culpa de unos padres ignorantes eres dócil
hace ya muchos años que no existen los países
la frontera esta en la piel de cada uno
y todos nuestros nietos serán grises
como quieres que te recuerde como aquel que decia que
odiava negros pero se escondia por si muerden
cobarde sin actitud, si algun dia te enfrentas a tus demonios
veras que son blancos como tu
SHO-HAI
porque coño le miras con esa cara
si luego tu eres el primero en comprarle DVDs piratas
apoco por la amistad de las razas, dificil en este puto mundo
intolerante de ratas
ningun ser humano puede ser ilegal
lo ilegal es que un ser humano no tenga dignidad
yo apoyo al negro, al chino, al arabe incluso al marciano
por mi parte bienvenido a mi tierra romano
ZATU
superando al treintena de edad
me escribi la de los niños
esta va por el papa
que lanza insultos un domingo en el bar
cuando el negro al que idolatra no consigue marcar
el partido esta perdido al entrar
el efecto secundario es que tu hijo sea un problema social
el futuro es que tu hija exiga dinero pal cine
y se valla con el hijo del que te vendía clinex
GITANO ANTON
realidad difusa haciendo menesteres
¿viste quien soy yo? dime tu quien eres
cobrando en papeles denegando los placeres
de hombres y mujeres, heroes de tal desafio
de luchar por tal desafio, de luchar por su amor propio
para que sus hijos no crezcan vacios
nueva generacion con principios
dando una buena educación sin prejuicios
TITO
cuando el dolor cobre el pecho
un corazon aguanta lo que le echen
pero dependiendo de los hechos
licho por algo mejor, por derechos
y las palabras se las lleva el viento
¿estas? no, entre océanos hay una razón
que arrastra lagrimas al decir bros
yo solo me fijo en la persona
o tu júzgate antes de juzgar a cualquier otro
XHELAZZ
no, no es el tono de la piel lo que interesa
es el tono con el que te expresas, racistas se quejan
el extranjero les quita horas en la empresa
mas horas les quita la consola y es japonesa
pon atencion luchar por la libertad
es algo mas que odiar al opresor
pido comprension pues el pan se parte con las manos
pero se reparte con el corazón
CHOJIN
por un lado me apena que sea necesario esto
por otro me alegra oir a mis compañeros
no se me ocurre un mensaje mas tonto ni mas logico ni mas omvio ni mas serio
el problema viene cuando no ven el problemo
y el problema se queda cuando lo niegan
supongo que no hacia falta ni decirlo
les queda claro ¿no? el rap esta contra el racismo


Atera ditugun proposamenak:
1.Enseñar a los niños desde pequeños a respetar a los demás y enseñarles que son iguales que nosotros.
2.Educar a los niños en casa como en clase.
3. Más respeto hacia las mujeres= tele/medios de comunicación
4. Sanciones por discriminar en medios de comunicación
5. Igualdad en lo deportivo





No hay comentarios:

Publicar un comentario en la entrada