B taldea (Nelson Mandela)

Imágenes integradas 2
  


06/02/2017



 1. EGUNA: BERDINTASUNA

Gaur projektuaren lehen eguna izan da eta ondorengo jarduerak egin ditugu:
  • 1. JARDUERA: 
MUNDUA bilaketarekin bat datozen irudiakEgunari hasiera emateko, otoitz batekin hasi gara. Gaurko otoitzean bideo bat ikusi dugu. 'Mundua dugu etxea' da bideo honen izenburua. Bideo honetan atera dugun irakaskuntza edo esaldi deigarriena eta guretzat interesgarriena izan dena 'munduaz gure etxea egin dezagun' da. 

Esaldi horrekin hainbat gauza desberdin interpretatu daitezke, baina gure interpretazioa izan da, gaur egun, ez dugula gustatuko litzaiguken adina mundua zaintzen, eta baita denon artean mndua hobetu dezakegula ere.

Otoitzaren ondoren, tutoreak taldearen planifikazioari buruzko horri bat eman digu. Zer helburu nahi ditugu lortu?
- Ikaskuntzan aurreratu
- Elkarri lagundu
- Taldearen helburua: Gazte guztien artean mundua aldatu dezakegula frogatu.


  • 2. JARDUERA:
Bigarren orduan, aretora joan gara eta han Beak, Evak eta alboaneko gizon batek, Miguel izana zuena, proiektu hau nola egin eta zeri buruz doan azaldu digute. 

Proieku hau arrazakeriari buruz eta giza eskubideei buruz doa. Gizartean, historia osoan zehar, giza gatazka ugari egon dira arrazakeriarekin zerikusia dutenak. Pixkanaka pixkanaka, arazo hauek konpondu egin dira, baina oraindik gauza asko falta dira konpontzeko. 


Gure helburua izango da mundua eraldatzeko ekintzaren bat edo ideiaren bat aldarrikatzea, frogatzeko edozeinek gauza txiki bat eginez bizi den mundua aldatu egin ahal duela.


Historian egindako aldaketak adibidea bezala jarri digute, adibidez, norbait bere lekua pertsona beltz bati utzi zion, eta ekintza horri esker gizartea aldatu zuen. Hau adibide bat da guk ere gizartean dauden injustiziak aldatu dezakegula ikusteko.

  • 3. JARDUERA:
Aretora joan eta gero, irakaslak gure artean dauzkagun desberdintasunak asko direla konturatzeko ekintza bat egin dugu. Ekintza horretan, hainbat galdera planteatu ditugu. Hauek izan dira galderak:
Begien kolorea: Adrianek eta Teresak berdin; Iratik eta Loreak, desberdin.
Ilearen kolorea: Iratik eta Adrianek desberdin; Loreak eta Teresak, berdin.
Anai-arreben kopurua: Loreak, Adrianek eta Iratik berdin; Teresak desberdin
Jatorria: Denok desberdin.
Oinaren zenbakia: Denok desberdin.

ONDORIOA
Ateratzen dugun ondorioa da amankomunean ezaugarri berdin asko ditugun arren, laurok pertsonak garela eta psikologikoki eta fisikoki desberdinak izan arren, pertsonak garenez, berdinak garela. 
                 
Ondoren, inkesta bat diseinatzea planteatu digu irakasleak. Inkestan egin beharrekoa, gizonezko eta emakumezkoen desberdintasunak kirol arloan datza. Jarduera honen helburua da jakitea zer pentsatzen duten eta zenbat dakiten emakumeen papela eta egoera kirolean. Planteatu diegun galderak hauek izan dira:

- Zergatik gizonak horretaz bizitzen dira eta emakumeentzat hobbie bat besterik ez da?
- Zergatik ematen die gizonei diru gehiago neskei baino?
- Zergatik joaten da gente gehiago ikustera gizonei emakumeei baino?
- Zergatik ematen dute gizonen partidu gehiago telebistan neskenak baino?
- Zergatik futbol edo saskibaloi profesionalean gizonak dira entrenatzaileak edo epaileak?

Gladerak planteatu ostean, 4 DBH-ko ikasle batzuei galdetu diegu galdera hauek, eta azkenik, ondorio batzuk atera ditugu. 

  • 4. JARDUERA: 
Honen ondoren, bideo bat ikusi dugu. Bideo horrek, kulturartekotasunari buruz datza. Ondoren, galdera batzuk erantzu behar genituen. Hauek dira galderak eta erantzunak:
- Zer ondorio atera dituzu bideotik?
Denok desberdinak gara, Ezaugarri desberidnak ditugu amankomunean, baina azkenean denok gara pertsonak eta orduan pertsonak izatean, denok gara berdinak

- Zer esaten dizu esaldi honek? 'Batzuk guztiak bezalakoak dira, hau da, desberdinak'
Guztiak berdinak gara, desberdinak garelako. Hau da, denok ezaugarri desberdinak ditugu eta desberdintasun horiek, berdin egiten gaituzte

- Uste duzu ondorio berdina atera dugula ikasgelan egindako datuetatik?
Bai. Lehenengo jardueran, inkesta prestatzeko egin dugun ekintza, ondorio berdinak atera ditugu.

- Guztiok ezaugarri bereizgarriren bat badaukagu, badugu norbait desberdina izateagatik baztertzerik?
Ez. Denok dugu eskubideak ondo tratatuak izateko eta denok desberdinak garenez, zuri ere egin ahal dizute berdina 


Galdera hauek erantzun eta altuan hitz egin ondoren, bertso hau irakurri eta hitz edo esaldi batzuk azpimarratu genituen.
  • 5. JARDUERA
Proiektu honen lehenengo eguna bukatzeko, egunaren jarraipen bat egin dugu. Gure arteko ebaluaketa bat egin dugu. Bakoitzak merezi duen nota jarri behar izan du, baita taldeak pentsatzen duen nota ere. Azkenik, bakoitzak zer gauza ondo egin duen eta zer gauza hobetu behar duen jarri dugu. Zertan hobetu beahr dugu hurrengo saioan? Lehengo eguna izan denez, erlaxatuta egon gara, beraz, bihar hobeto egin behar ditugu gauzak, jakinda zeintzuk diren proiektu honen helburuak.



07/02/2017


2. EGUNA: ARRAZAKERIA

Gaur projektuaren bigarren eguna izan da eta ondorengo jarduerak egin ditugu:


  • 1. JARDUERA
Egunero bezala, otoitzarekin hasi dugu eguna. Gaurko otoitzaren helburua, desberdinak izan arren besteak lagundu, maitatu eta zaindu behar ditugula izan da. Gure inguruko pertsonak ondo zaindu behar ditugu, haiek direlako gure bizitzaren zentzua eta motorea. 

la botella boracha juego bilaketarekin bat datozen irudiakOndoren, dinamika bat egin dugu jolas batekin. Jolas horren izenburua 'La botella borracha' da. Dinamika honen helburua, klasekideen arteko konfiantza hartzea izan da. Talde txikietan jarri gara eta borobil bat egin dugu, gero pertsona bat erdian jarri da, eta begiak itxita, aldeetara botatzen zen. Bere taldekideek, erdiko pertsona heldu behar dute lurrera jausten ez uzteko. 

Lehen esan dugun moduan, konfiantzazko joko bat da. Guk konfiantza gehiago lortu dugu gure artean, izan ere,  besteengan konfiantza izan behar genuen beren besoetan jausteko eta arduratuta eta beldurrarekin ez egoteko.

  • 2. JARDUERA
1. jarduera amaitu dugunean, arrazakeriaren historiari buruzko lan bat egin behar izan dugu. Teresak liburua izan du informazioa bilatzeko tresna gisa. Adrianek, ordenagailuan informazioa bilatu behar izan du eta, azkenik, Loreak eta Iratik, irakasleak banatutako iruzkin bat irakurri eta gauzarik garrantzitsuenak azpimarratu behar izan dute, ondoren denbora lerro batean kokatzeko.

Geroago, irakasleak testu berdina eman digu, baina gazteleraz. Egin beharreko lana parrafo bakoitzetik gauzarik garrantzitsuena azpiarratu eta klase guztiarekin komentatzea izan da. Jarduera onekin amaitzeko, liburutik, internetetik eta iruzkinetik atera dugun informazioa bildu eta denbora lerro batean bildu dugu. Hau izan da lan honen emaitza:

IMG_1179.JPG bistaratzen

Reflexión

Hoy en día hay nuevos racismos y es lo que tenemos que tener en cuenta para determinar nuestra historia. Nos hemos dado cuenta, al terminar la linea del tiempo, que el racismo ha pasado por diferentes fases y los que ahora podemos observar en la sociedad son las que aparecen en el tercer ejercicio. Podemos observar a nuestro alrededor muchos actos racistas que nos influyen a la hora de la verdad, aunque seamos lo suficiente maduros como para pensar por nosotros mismos y actuar segun nos han educado en casa y en el colegio que es respetando a todo el mundo.

El aprendizaje que hemos obtenido es que tenemos que ir a los nuevos racismos, que son los que determinan nuestra historia y para hablar de los nuevos racimos hay que ir a los hechos que influyen en los nuevos racismos.

Por eso, tenemos que analizar los racismos de hoy en día y luego los de antes, porque los de ahora son los que más influyen en nuestra vida y en nuestra manera de pensar sobre el tema.


  • 3. JARDUERA

Antes de ir con los términos, hemos leído, subrayado y puesto notas al margen en este texto:

IMG_1180.JPG bistaratzen

Términos: 
  • Discriminación: Dar trato desigual a una persona o colectividad por motivos raciales, religiosos, políticos, de sexo, etc.
  • Racismo: Lo que se discute, lo que se rechaza y no se admitirte es el derecho a la igualdad. 
  • Xenofobia: Fobia a los extranjeros. 
  • Neo-racismo o racismo diferencialista: La perdida de la propia identidad.
IMG_1181.JPG bistaratzen

Hemos comparado las definiciones obtenidas por la RAE con las definiciones de la hoja que Eva nos a dado y hemos estado hablando sobre todos estos puntos y quienes lo han sufrido en la clase.


  • 4. JARDUERA
Egunarekin bukatzeko, Margarita deitzen den emakume baten testimonio bat irakurri dugu:

Llegó hace 15 años a España desde Ecuador, su país de origen, y ahora reivindica los derechos de las trabajadoras del hogar en el colectivo 'Territorio Domestico'.

"Yo en realidad no me he sentido discriminada porque soy un poco blanquita de piel, pero he visto en varias situaciones cómo les ocurría a personas de tez más oscura. Por ejemplo; hace unos años era muy común que entrara la policía en los locutorios y pidiera la documentación. Había mucha gente que no tenía papeles y a mí no me dijeron nunca nada, pero a lo mejor se llevaban a una compañera y te daba pena, porque sentias que era por eso, por los rasgos.

En el metro, en Lavapiés y Cuatro Caminos, también lo puedes ver. Piden el billete a la gente más morena y también la identificación. En esos casos sí veo que hay una discriminación por motivos raciales".


Hausnarketa

Hau irakurtzerakoan ez gara oso ondo sentitu, izan ere, guri hau ez zaigu inoiz gertatu eta norbaiti hau gertatzea tristea da.

Bestalde, interesgarriena edo deigarriena guretzat izan da, poliziak bakarrik eskatzen dietela identifikazioa azal iluna daukaten pertsonei pentsatzen dutelako ilegalak izango direla, eta protagonista, bere lagunek bezain iluna ez denez, ez diote inoiz bere indentifikazioa eskatu.

Aurretik ikusi ditugun terminoetan eta textu honen artean lotura ikusi dugu. Margaritak kontatzen duenez, poliziak pentsatzen du azal ilunekoak ez dutela identifikazioarik izango. Honek, terminoekin zerikusia du. Diskriminaziaoa eta arrazakeria da, hau da, ez diete besteak bezala tratatzen, modu desberdinean baizik.



08/02/2017




3. EGUNA: SELMA

Gaur proiektuaren hirugarren eguna izan da eta ondorengo jarduerak egin ditugu:

  • 1. JARDUERA

MUNDUA DUGU ETXEA bilaketarekin bat datozen irudiak
Goizera bezala otoitza egin dugu, hausnarketa batekin. Gaurkoan, video labur bat ikusi dugu eta abestia entzun dugu. Oso polita izan da, izan ere, hainbat esaldi garrantzitsu eta interesgarriak izan ditu, eta horiekin, hausnarketa bat egin dugu. Guretzat esaldi onenak edo nabarmenenak hauek izan dira:

“Mi casa es el mundo”

“Tengo el amor como bandera”

Esaldi hauekin hausnartzerakoan, pentsatu dugu munduan denok batera bizi garela eta zaindu behar dugula, gainera, arrazakeria eta gauza txarrak alde batera utzi eta denen artean maitatu behar garela uste dugu, inor baztertu gabe.

Justo después de terminar de compartir nuestras opiniones de la reflexión, hemos escuchado la canción “Oh Freedom! – The Golden Gospel Singers” y hemos apuntado lo que más nos ha llamado la atención, tanto frases como palabras. Lo diferente de este ejercicio es que en vez de estar con el grupo de siempre, nos hemos dividido y hemos formado grupos en el que los participantes eramos totalmente diferentes entre nosotros, sobre todo en la personalidad.

Esta actividad nos ha parecido muy interesante y nos ha gustado mucho, por el simple hecho de relacionarnos con personas con las que nunca hemos trabajado en grupo.


  • 2. JARDUERA

Después, hemos visto una película llamada Selma basada en hechos reales.


PELICULA SELMA bilaketarekin bat datozen irudiakEn 1965, Luther King encabeza una marcha pacífica desde Selma hasta Montgomery para reclamar por los derechos de su gente. El puente Edmund Pettus se convierte en el escenario de esa batalla pacífica que libra Luther King sobre el Gobernador de Alabama y el Sheriff de Selma, al grito de “March On” (Marchemos).

Martin Luther King Jr. nació en Atlanta un 15 de enero de 1929. Fue el mediano de tres hermanos fruto del matrimonio de Martin Luther King Sr. y Alberta Williams King. 

En el año 1955, a raíz del arresto de una mujer negra tras negarse a ceder su asiento de autobús a un hombre blanco, King decidió iniciar una protesta no violenta en contra de la segregación racial que sufría su ciudad.

El éxito en Montgomery hizo famoso el nombre de Luther King por el país y cada vez eran más los seguidores y activistas que se unieron a la lucha por la igualdad racial. En 1963, en pleno auge de su causa, encabezó, junto a otras 250 000 personas, una marcha por Washington en la que abogó, especialmente, por mejorar las condiciones de vida e integración de la población negra del sur del país. En esa protesta pacífica, la mayor que ha vivido la capital estadounidense en toda su historia, recitó su famoso discurso «I have a dream».

El 14 de octubre de 1964, con tan solo 35 años, recibió el Premio Nobel de la Paz (es actualmente la persona más joven en recibir esta distinción).

Tras recibir el Premio Nobel de la Paz, Luther King continuó su lucha por la igualdad de la raza negra hasta que un 4 de abril de 1968 fuera asesinado en un motel de Memphis por James Earl Ray.


REFLEXIÓN


Después de ver esta película, nos hemos dado cuenta del conflicto que hubo en Selma. Sabíamos que, durante la historia, la gente de color había sido discriminada y no era aceptada, pero nunca habíamos profundizado en ello, y gracias a esta película, nos hemos dado cuenta de todo el conflicto que hubo.

Esta película nos ha hecho reflexionar acerca de todo lo que les costó conseguir el derecho de voto a la gente de color. No fue nada fácil para ellos y tuvieron que sacrificarse para finalmente conseguir su objetivo. Perdieron a gente, tuvieron que soportar palizas e insultos, pero nunca se rindieron hasta conseguirlo.

Esto también podría ser una reflexión de conseguir objetivos en la vida y no rendirse nunca. Además, todos esos acontecimientos han influido mucho en la historia y ha cambiado el día a día de muchas personas a lo largo del tiempo y en todo el mundo.


  • 3. JARDUERA


3. jardueran fitxa batzuk banatu dizkigu Borjak eta irakurri eta denbora lerro bat egin eta gero, gertakari bat aukeratu eta informazio gehiago bilatu dugu. Denbora lerroa hemen ikus dezakezue:




El 8 de Marzo de 1908, trabajadoras del sector textil de la fábrica Cotton de Nueva York se declararon en huelga para reivindicar mejoras en sus condiciones infrahumanas de trabajo. Se encerraron en la fábrica ante la negativa del patrón a atender sus reivindicaciones. Se declaró un incendio (nunca se supo si fue provocado), muriendo todas las trabajadoras.

El color malva pasará a ser el símbolo de este día, por ser el color del tejido que estaban trabajando estas mujeres cuando les sorprendió la muerte.

En 1910, en la II Conferencia de Mujeres Socialistas, Clara Zetkin propuso el 8 de marzo como día internacional para reivindicar los derechos de las mujeres y más tarde, después de muchos años, se confirmó oficialmente.



  • 4. JARDUERA

Por último, para terminar el día, hemos leído un texto sobre la condición de los habitantes de Selma después de haber cambiado la sociedad y hemos hablado y compartido nuestras opiniones y formas de pensar sobre ello.

Los hombres de color no tienen la oportunidad de hacer estudios avanzados, las fábricas han abandonado el pueblo cuando un hombre de color se convirtió en alcalde, la criminalidad y el tráfico de drogas son lo más destacable del pueblo y los niños cogen armas por primera vez a los 14 años.

El gobierno debería de tomar medidas para hacer de nuevo de Selma un pueblo habitable sin drogas y criminalidad también debería de ayudar en cambiar la mentalidad de los habitantes para que no vuelva a pasar esto. Por ejemplo, deberían de hacer saber desde los más pequeños que la salida no son las drogas y armas, sino todo lo contrario.



09/02/2017


4. EGUNA: FILOSOFIA ETA ESKUBIDE-BERDINTASUNA



  • 1. JARDUERA

Eguna hasteko, atzoko 'Mi casa es el mundo' abestia berriro entzun dugu. Abestia entzun eta abestu ondoren, abestiaren esaldiak eta letra aztertu eta hausnartu egin ditugu. Adibidez hauek dira abesti honen esaldi nabarmentsuenak:

"Si tu dices que estoy fuera, yo te miro y estás dentro''
Esaldi honen esanahia da zu bakarrik zaudela, eta begiradarekin nire munduan eskuak zabalik hartzen dizut inor baztertu gabe.

''Mi casa es el mundo, y el amor es mi bandera...¡Mi casa es el mundo!
Azkenean, guk bizi garen lekua mundua da eta denon artean ondo bizitzeko zaindu egin behar dugu. Bandera gure simboloa da, gure herriaren sinboloa eta gure gizartea eta mundua hobea izango litzateke denok maitatzerakoan.

''Yo prefiero cojer carretera y manta para recorrer esa distancia''


Maite duzun norbait zure herrialdetik urrun badago, ahal dena egiten duzu pertsona horrengana joateko eta pertsona horrekin egoteko.

  • 2. JARDUERA

Otoitzaren ondoren, irakasleak pantallan filosofia eta eskubide-berdintasunari buruzko informazioa eman digu. Apunteak hartu ondoren eta apunteetatik harturiko informazioaren hausnarketa egin ostean, hau da ikasi duguna: 

Filosofiak eta eskubide-berdintasunak, etikarekin erlazio zuzena du. Denok eskubide berberak ditugu. 

Ondoren, Platon, Arsitoteles eta Ilustratu Liberalei buruzko informazioa jaso dugu. 
platon filosofo bilaketarekin bat datozen irudiak
PLATON

- Filosofo atenastarra izan zen.
- Lan gehienak elkarrizketa moduan idazten zituen.
- Ongiaren ideiak defendatu zituen. 
- Giza bertutea ongia bilatzea, ezagutzea eta abian jartzea zen bere helburu bat. 

*Giza bertutea: Ongia egitera eramaten gaituen kultura. Honek, izaera moralera eramaten gaitu.
aristoteles bilaketarekin bat datozen irudiak
ARISTOTELES

- Mazedoniar filosofoa izan zen. K.a. IV. mendean jaio zen. Alejandro Magnoren ikaslea izan zen eta Lizeoa sortu zuen.
- Zoriontasuna bertutearekin identifikatu zuen.
- Berarentzat moderazioa gakoa zen.
- 'Izaki arrazionalak' garela esaten zuen. Sorkuntzan daukagun helburua beteko dugu.

ILUSTRATU LIBERALA

- Mugimendu kultural, filosofiko eta politikoa zen. XVII-XVIII hedatu zen.
- Pentsamendu askea defendatzen zen
- Erlijioa kritikatzen zen.
- Arrazoiarekiko konfiantza zeukaten.


Pertsonaia eta ilustratu hauek ikusi ondoren, Jean Jaques Rousseau eta Olympe de Gougesi buruzko informazioa bilatzera ekin dugu. 

JEAN JAQUES ROUSSEAU

BIZITZAREN 10 DATU
BOST IDEIA GARRANTZITSU
            - Ginebra (28-06-1712)
            - Ermenanvilla (02-07-1778)
           -  Ilustrazioaren errepresentatzaile garrantzitsua
            - Entziklopedian artikuluan egin
            - Suitzarra zen
            - Kristaua zen
            - Idazle, filosofo eta musikoa
             - ‘El contrato social’, ‘Emilio’, ‘o de la ducación’
             - Bere izebak eta aitak hezi
             - Industria Iraultzan politikan eta sozialean aurreratu
Esteka honetan dago informazioa:


OLYMPE DE GOUGES

BIZITZAREN 10 DATU
BOST IDEIA GARRANTZITSU
     - Montauban (1748)
     - Paris (1793)
     - Heroína frantsesa
     - Gizonen eta emakumeen berdintasuna aldarrikatu zuen
     - Feminismoaren defendatzailea.
     - Literaturara dedikatu zen
     - Antzerkirako obrak egin zituen
     - Lan feministak eta iraultzaileak egin zituen
     - Bizitzan beharrezkoa den guztirako berdintasuna izatea nahi zuen
            
- Gizonen eta emakumeen berdintasuna aldarrikatu zuen
-  Feminismoaren defendatzailea.
 Literaturara dedikatu zen
Bizitzan beharrezkoa den guztirako berdintasuna izatea nahi zuen

- Lan feministak eta iraultzaileak egin zituen
Jarduera honekin amaitzeko, gizakien berdintasuneaneragin handiena izan omen duten autoreetako bat edukiko dugu aztergai: Rousseau. Haren mugak eta kontraesanak arakatzeko, ikasleei eskatuko diegu Rousseauren garai berean bizi izan ziren bi laguni buruzko informazioa bilatzeko. Bi pertsonak, Olympe de Gouges eta Toussaint Louverture. Ahalik eta informazio gehien lortu ostean, honako galdera hauei erantzungo dugu:

1.- Olympe de Gougesen Emakumeen Eskubideei buruzko Adierazpena onartzen zuen Rousseauk?
Ez, Rousseauk, gizon guztien moduan, emakumeak alde batera uzten zuten.

2.- Zer esan nahi du abolizionista izatea? Horixe al zen Rousseau?
Aboluzionista, etika eta moraleren ikuspuntutik giza eskubideen aurka doazela iritzi duen lege, kontzeptu eta ohiturak deuseztea defendatzen duen doktrina eta mugimendua da. Rousseau horixe zen

3.- Beltzak zuriak bezalakoak zirela uste zuen Rousseauk?
Bai

4.- Zure ustez, Rousseauren ideiak osatu zituzten Olympe de Gougesek eta Toussaint Louvertunek? Zergaitik? Gaur egungo nolako eragina dute ideia horiek?
Bai, Rousseauri le faltaba abrir su mente y aceptar a las mujeres y tratar por igual a todos. 

5.- Autore horiek aurretiaz ezagutzen zenituen? Ikasi egin beharko lirateke? Zergaitik?
Rousseauk bai, Besteak ez. Gure ustez bai, lehen nola pentsatzen zuten ikasteko eta gaur egun pentsatzen dugunarekin konparatzeko. 

  • 3. JARDUERA
Brain-storming hau egin ondoren, fitxa bat bete behar izan dugu boluntaritza hobeto ulertzeko eta klase guztiaren artean hitz egin dugu. 


  • 4.JARDUERA
Hurrengo jardueran, kartulina bat egin dugu etorkizunari buruzkoa. Hemen ikusi dezakezue egindako lana: 

IMG_1225.JPG bistaratzen

Ondoren, Eduardo Galeano entzun dugu eta letrarekin batera hausnarketa bat egin dugu, izan ere, oso interesgarria eta onuragarria da gure ezagutzarako eta gizarteari buruzko gauza oso gogorrak eta sentiberak esaten ditu.


Después de leer este texto de Eduardo Galeano, hemos llegado a la conclusión de que dentro de unos años podemos hacer un mundo mejor. 

"Estupidez que cometen quienes viven por tener o por ganar, en vez de vivir por vivir no más". Esta frase nos ha hecho pensar que la gente vive solo pensando en ganar dinero y en tener cosas materiales, pero no se dan cuenta de que tienen que vivir para disfrutar.

"Los políticos no creerán que a los pobres les encanta comer promesas". Los políticos solo piensan en su propio bien, y no piensan en la pobreza y los problemas del mundo. Siempre hacen lo que a ellos les conviene, y al estar tan ocupados en eso, no tienen tiempo para darse cuenta de lo que está pasando en el mundo. Los políticos tienen importancia en la sociedad, y si ellos no se quieren dar cuenta de los problemas, ni buscan soluciones, nunca podrá solucionarse este gran problema. 

"La muerte y el dinero perderán sus mágicos poderes". Cuando la gente se de cuenta de que lo importante no es el dinero, comenzaran a vivir la vida como hay que vivirla, pero entonces, ya será demasiado tarde.

"La justicia y la libertad, volverán a juntarse, bien pegaditas, espalda contra espalda". La justicia y la libertad siempre han estado separadas, nunca han estado juntas, porque si había una cosa, no había la otra. Pero queremos que dentro de unos años podamos tener las dos a la vez. 

"Sin que importe ni un poquito les fronteras del mapa ni del tiempo". Todos seremos aceptados por todos, y no importara el origen de cada uno, todos somos iguales.

Por ultimo, pero no menos importante, "Pero en este mundo, en este mundo chambón y jodido seremos capaces de vivir cada día como si fuera el primero y cada noche como si fuera la última". Dice que el mundo es complicado, pero que si todo se soluciona, seremos capaces de disfrutar todos los días sin tener en cuenta el anterior. Todos los días no son iguales, un día puede que todo nos salga mal, pero no importa, el siguiente día tenemos que levantarnos sin tenerlo en cuenta, como si fuera un nuevo día. 

10/02/2017

5. EGUNA: THE LAST DAY

  • 1. JARDUERA

Gaur proiektu honen azken eguna da, eta gunero bezala, otoitz batekin hasi dugu eguna. 
Nekazari batek artoa landatu eta bere herriko emaitzarik onena lortzen zuen beti eta gero herritarren artean banatu egiten zuen. 
michael jackson bilaketarekin bat datozen irudiak
Nekazariak bere buran baino ez zuen pentsatzen eta beraren intereserako ziren gauzak egiten zituen, gero haerritarren artean elkarbanatzen zuen, ez badu elkarbanatzen, berarentzat txarrago izango da. 

Ondoren, Michael Jackson-en abesti bat entzun dugu 'The man in the mirror'

Esta canción nos a echo ver que no tenemos que demostrar a los demás lo buenos que somos, nos tenemos que mirar al espejo para ver como somos nosotros. No tenemos que demostrar a nadie lo que somos, nos tenemos que mirar en el espejo para ver como somos nosotros y mirar nuestros defectos y poder mejorar. Este es un paso para después poder mejorar el mundo. Primero tenemos que cambiar nosotros para luego poder cambiar el mundo. 

  • 2. JARDUERA

Otoitza egin ondoren, pare bat abesti entzun ditugu. Lehenengo abestia "Africanos en Madrid" deitzen da. Abesti honek hutsune batzuk ditu, eta entzuten genuen bitartean, hutsuneak bete ditugu. 

Abesti honek esan nahi duena da, Afrikar askok haien etxeetatik alde egin behar dutela bizitza hobe baten bila. Benetan pentsatzen dugu pekatu bat dela Afrikarrak Espainiara etortzea? 

Etortzen diren momentutik polizia haien atzean dabil pasaportearen eske. Ematen du poliziek ez direla konturatzen haien herrialdeetan dauzkaten baldintzak ez direla honak eta beste leku batera joaten direla haien bizitza egoerak hobetzeko. Ona etortzen direnean, diskriminatuak izaten dira eta poliziagaitik jarraituak, horrela ezin dituzte hobetu haien egoerak.  

Guk egin ahal dugun gutxigizkoa, haiek diskriminatuta ez sentitzea da. Txarto pasatu dute eta gainera diskriminatuak sentitzen ba dira, pentsatuko dute haien erabakia ez duela ezertarako balio eta "Zertarako etorri naiz?" galdera planteatuko dute. 


Bigarren abestiaren izenburua "Rap contra el racismo" da. Abesti honek denbora gutxian, gauza asko esaten ditu. Guk gure gustoko esaldi batzuk erabaki ditugu eta haiei buruz hausnartu dugu.

"Alto- bajo, feo- guapo, negro- blanco, ¡Qué más da!
Dentro de cien años todos calvos y bajo tierra, ¿va?" 
Esaldi honek esan nahi duena da, ez duela axola nolakoak garen, besteak errespetatu egin behar ditugula. 

Orain 100 urtetara denok hil egingo gara eta denok berdinak izango gara, beraz, zergatik ez orain berdinak izan? Zergatik begiratu behar dugu gure itxura eta gizartean sailkatu?

Gure ustez, denok berdin tratatuak izan behar gara, berdinak garelako eta berdinak izango garelako.

"Cuando en un mundo global buscar comida en otra tierra te convierte en ilegal..."
Esaldi hau oso esanguratsua iruditu zaigu. Kaletik hainbat pertsona ikus dezakegu zaborretan bilatzen eta diru-laguntza nahiz arropa eta janaria eskatzen.

Hainbat kasutan, hori txartzat hartzen dute eta hori legala ez izatea lotsagarria da munduarentzat eta pertsonentzat. Ez genuke horrela pentsatu behar eta behar dutenei laguntza eman beharko genioke, ez aurkakoa.

"Pues el pan se parte con las manos, pero se reparte con el corazón"
Esaldi hau oso interesgarria iruditu zaigu, izan ere, zerbait egiterakoan bihotzarekin egin behagr dugu, gauzak bihotzarekin egiterakoan egia direlako eta gure barruko sentimentu eta gogo guztiak jartzen ditugulako.

Gainera, testuinguru honetan esaldiak transmititu edo ispilatu nahi duena da norbaiti ogia ematerakoan, bihotzarekin ematen diogula.

"El problema viene cuando no ven el problema y el problema se queda cuando lo niegan"
Esaldi honek, erakutsi nahi du arazo nagusiena dela uste dugunean arazorik ez dagoela, hau da, arazoa alde batera usten duguean. 

Adibidez, saiatu behar gara arazoei aurre egiten, esate baterako, uste badugu jadanik berdintasuna dagoela edo arrazakeriarik ez dagoela, arazoa ezeztatzen ari gara eta hura baztertzen. 

Egin behar duguna arazoari aurre egitea da.


  • 3. JARDUERA

Zer egin dezakegu gu, pertsona bezala, mundua eraldatzeko?

Gu gauza asko egin ditzakegu gure gizartea eraldatzeko eta baita petrsonen pensamendua eta pentsatzeko era aldatzeko.

Erlazionatutako irudiaGure propasemana hezkuntzari buruzkoa da. Denok dakigun moduan, eskolan Ingalaterrarekin eta Frantziarekin interkambio bat egiten dugu, baina ez zen ideia ona izango Afrikako edo itxuraz desberdinak diren eskola batekin hori egitea?

Uste dugu, horrela txikitatik hori ikasita, eta beste pertsonekin elkarrekin elkarbizitzean errespetatu eta onartuko dituztela txikitatik, eta ez lituzkete arrazakeri-joerak izango.

Adibidez, lehenengo eta bigarren batxilergoan boluntaritza egin ahal genezake, horrela beste kulturetan bizitzea lortuko genuke eta geure artean elkarbizitza sustatzea. Proposamen hau oso polita izango litzatekela uste dugu eta gure arteko askok hau egiteko prest egongo direla.

Gainera, beraiek ere handik etorri litezke, gure kultura ere ezagutzeko.

Arrazakeria gure mundutik kentzea lortzea helburu izanda, berdintasuna nahi dugu munduan eta baita pertsona oro bere pertsonarekin harro izatea.

Horregatik ere ideia ona izango litzateke solidaritate edo kulturartekotasun ikasgai bat izatea. Horrela, ikasle guztiek izango zuten aukera guk aste honetan ikasi dugun guztia ikastea eta horrekin bere barnean hausnarketa egitea.

Hurrengo proposamena ere gure eskolan izango litzateke, San Jose Jesuitetan hain zuzen ere. Jantokian izango zuen lekua eta ideia ona izango litzateke Durangon jantokia ordaindu ezin duten familien artean janaria ematea eta bertan jatea eta eskolako ikasleak boluntario bezala bertan banatzen egotea.

Ikusten duzuen moduan, gure proposamenak hemen gertatu ahal direnak dira, eta ez globalki. Baina, esan beharra dago, ezer ez dela globalki egin. Luther King Selman hasi zuen aldaketa eta gero mundu osoan eragina izan zuen. Hori da guk bilatzen duguna: hemen aldaketa eginez, beste lekuetara zabaltzea eta gure pausuak jarraitzea. Horrela, azkenean, pertsona gehiago batuko ziren gure proposamenera.


  todos podemos cambiar el mundo nelson mandela bilaketarekin bat datozen irudiak



2 comentarios:

  1. Me parece un apartado muy interesante. Muy buen trabajo!!

    ResponderEliminar
  2. Me parece un apartado muy interesante. Muy buen trabajo!!

    ResponderEliminar